Bedsteforældre og opdragelse

17. april 2004

Alder:
6 mdr.

Bedsteforældre og opdragelse

Kære Helen

Jeg skriver til dig fordi jeg er ved at koge over.

Min søn på 6 måneder har fået mellemørsbetændelse, og jeg skulle på apoteket efter noget til ham, og da han græd meget ville jeg have min svigermor til at sidde i bilen, mens jeg var inde på apoteket. Hun var desværre ikke hjemme, så bedstefar ville gerne se efter ham hjemme hos dem, jeg var ikke helt tryg, men kunne ikke få mig til at sige nej.

Vi har tusinde gange sagt at vi ikke vil have, at de skal give han noget at spise, ikke engang smage på det, vi fortæller hvad han må få. MEN da jeg så henter min søn er han totalt klisteret ind i chokolade og noget kikse værk (jeg ved ikke, hvad det er han har fået), jeg ...

Annonce

... bliver rigtig skuffet og gal, jeg synes han træder over min grænse, så jeg tog min søn og vi kørte hjem, vi talte ikke om det.

Mit spørgsmål er om det er os der er til grin ved at vi helst ikke vil have andre propper alt muligt i munden af ham?
Hvordan skal man mon fortælle det til dem så de forstår det?

Det er hårdt at blive ved med at fortælle, at vi ikke vil have det, og den grimme følelse af at de synes vi er til grin.

Men vi er nu hans forældre og jeg mener vi bestemmer.

Det hjalp at få det ud, der skal ikke meget til at vælte læsset når man har et syg barn

Jeg håber virkelig du vil hjælpe os.

Venlig hilsen
Kirsten Nielsen

P.S. Mange tak for de gode svar du giver.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene