Passes af mormor

10. oktober 2008

Alder:
2 mdr.

Passes af mormor

Hej Helen,

Tak for dit sidste svar, som jeg tog til mig. Desværre bliver vores datter meget ked af det, når hun bliver vækket om natten, så i samråd med egen SP sover hun nu så længe som hun kan. Jeg ammer i stedet 2 til 2½ time aften og formiddag, så hun bliver godt fyldt op. Det fungere bedre, og vi få en dejlig lang nattesøvn kun afbrudt af en eller to amninger.

Hun er nu 10 uger og vejer 5400g, og jeg er så småt begyndt at få at vide fra forskellige kanter, at hun jo kan passes af andre. Jeg er dog slet ikke klar til det endnu. Mormor har set efter hende ½ time mens jeg gik en tur, men det var meget hårdt for mig, så siden har jeg eller hendes far været ved hende. Derfor er jeg måske nok lidt tidligt ude med dette spørgsmål, men jeg tænker meget over det, og har brug for lidt retningslinier, så jeg kan få ro og begynde at glæde mig i stedet.

I brullupsgave fik min mand og jeg billettter til operaen - de skal bruge i december. Her vil vores datter altså være næsten 5 måneder - er det okay at lade hende passe i den ...

Annonce

... alder? Jeg mener at have læst, at der er mange tigerspring i den periode, og så er det måske ikke så godt?

Jeg har aftalt med mormor at hun i så fald passer hos os, og eftersom vi vil være væk mellem 20 og 24 er der jo en chance for, at vores datter slet ikke opdager at vi er væk - men hvis hun vågner vil hun jo forvente at mor eller far er der.

Hvordan kan vi forberede hende på, at det i så fald vil være mormor der skal trøste / give mad? Skal mormor helst putte? Vil det være bedst af mormor passer et par timer i dagene op til, så det er prøvet af, eller skal vi bare kaste os ud i det?

Endelig vil jeg gerne vide, om jeg skal forvente nogle særlige reaktioner fra vores datter efter første pasning. Vil hun blive usikker, utryg, pylret eller ligende i dagene efter? Og hvordan hjælper jeg hende så bedst?

Ikke et presserende spørgsmål, men som sagt tænker jeg allerede meget over det, og vil gerne have en plan på plads i mit hoved, så jeg kan få lidt ro. Ellers ender det nok med at jeg bare aflyser det hele ...

/ Sansera

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie