Brev:
Pasning - 11 mdr.
4. september 2017
Alder:
11 mdr.
Pasning - 11 mdr.
Hej Helen
Min dreng, Liham på 11 måneder, er i alt blevet passet 3 gange af mormor. Da han var 3, 6 og 10 måneder. Han blev passet 3-4 timer pr. gang. Det er gået fint.
Min mand og jeg har brug for lidt tid alene for at pleje vores forhold. Derfor overvejer vi, at Liham skal overnatte hos mormor.
Mit spørgsmål til dig er, er det usundt for barnet at være væk fra sine forældre om natten? Jeg ville have det utroligt dårligt med at sove uden ham, hvis han er utryg hele natten fordi han er vant til at sove mellem mor og far. Det skal dog siges, at han er meget glad for sin mormor og tryg ved hende.
Jeg har veninder, der ofte får deres små børn passet - både dag og nat hos barnets bedsteforældre. Tager barnet skade af at blive passet så tit? Min tanke er, har barnet ikke behov for at være nær sine forældre så meget som muligt?
Liham er lige startet i vuggestue (indkøringsfasen) og jeg bliver ked af tanken om at han skal passes af andre, som måske ikke kan læse hans tegn som han er vant til hjemmefra og går med tankerne om han måske går og er utryg og uforstående overfor hvorfor mor og far efterlader mig her?
Er det rigtigt, at jeg lyder som en hønemor (som mine veninder kalder mig)?
Med venlig hilsen
Lihams mor