Hverdag og pasning

22. januar 2017

Alder:
7 mdr.

Hverdag og pasning

Kære Helen

Jeg kan efterhånden mærke at hverdagen begynder at presse på. Medio marts skal jeg starte arbejde og lillesøster vil på det tidspunkt være 9,5 mdr. Det har på mange måder været en svær og udfordrende barsel for mig, og vi har også måtte ændre nogen beslutninger undervejs.

Lillesøster skal passes af mine forældre fra medio marts til vi forhåbentlig får en institutionsplads i storesøsters institution primo maj. Det er rigtig dejlig for lillesøster at hun får sådan et tæt forhold til mine forældre men kan også mærke, at der presser sig lidt bekymringer på, som jeg håber, du kan hjælpe mig lidt med.

Lillesøster er helt tryg ved mormor og morfar, og de har passet hende on and off og også næsten en hel dag, dog ikke fra 7.30-16.30 som det nok kommer til at være. Egentlig føler jeg ikke der er behov ...

Annonce

... for at lave en indkøring der, men burde vi gør det?

Det er jo længe siden mine forældre har haft små børn og der er andre anbefalinger mm. nu. Hvordan griber vi det an? Kan jeg anbefale mine forældre at læse noget? Det samme med hensyn til udvikling. Hun kommer jo så ikke til at være så meget sammen med andre børn. Er det så skidt op til start i institution?

Mine store pige går jo allerede i børnehave nu men har haft kortere dage og blevet afleveret senere i barslen. Hvordan tror du det er bedst for hende at komme tilbage til hverdagen og de lange dage?

Har du nogen gode forslag til hvordan jeg forklarer hende at lillesøster skal passes hver dag hos hendes elskede mormor og morfar, og hun skal i børnehave.

Håber du har nogen gode råd så jeg kan få lidt ro i sjælen og forhåbentlig nyde det sidste barsel.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig