Brev:
Hverdag og pasning
22. januar 2017
Alder:
7 mdr.
Hverdag og pasning
Kære Helen
Jeg kan efterhånden mærke at hverdagen begynder at presse på. Medio marts skal jeg starte arbejde og lillesøster vil på det tidspunkt være 9,5 mdr. Det har på mange måder været en svær og udfordrende barsel for mig, og vi har også måtte ændre nogen beslutninger undervejs.
Lillesøster skal passes af mine forældre fra medio marts til vi forhåbentlig får en institutionsplads i storesøsters institution primo maj. Det er rigtig dejlig for lillesøster at hun får sådan et tæt forhold til mine forældre men kan også mærke, at der presser sig lidt bekymringer på, som jeg håber, du kan hjælpe mig lidt med.
Lillesøster er helt tryg ved mormor og morfar, og de har passet hende on and off og også næsten en hel dag, dog ikke fra 7.30-16.30 som det nok kommer til at være. Egentlig føler jeg ikke der er behov for at lave en indkøring der, men burde vi gør det?
Det er jo længe siden mine forældre har haft små børn og der er andre anbefalinger mm. nu. Hvordan griber vi det an? Kan jeg anbefale mine forældre at læse noget? Det samme med hensyn til udvikling. Hun kommer jo så ikke til at være så meget sammen med andre børn. Er det så skidt op til start i institution?
Mine store pige går jo allerede i børnehave nu men har haft kortere dage og blevet afleveret senere i barslen. Hvordan tror du det er bedst for hende at komme tilbage til hverdagen og de lange dage?
Har du nogen gode forslag til hvordan jeg forklarer hende at lillesøster skal passes hver dag hos hendes elskede mormor og morfar, og hun skal i børnehave.
Håber du har nogen gode råd så jeg kan få lidt ro i sjælen og forhåbentlig nyde det sidste barsel.