Svært ved at min datter skal overnatte ude

17. februar 2016

Alder:
8 mdr.

Svært ved at min datter skal overnatte ude

Hej Helen,

Jeg har et spørgsmål vedr. Min datter på 8 mdr. Som endnu ikke har overnattet hos andre - hun er faktisk kun blevet passet af hendes mormor en gang om dagen.

Mit dilemma er at jeg er blevet inviteret til en fødselsdag, hvilket betyder at min datter vil skulle overnatte hos sin mormor og morfar (jeg er tryg ved at hun skal være hos dem). Jeg vil gerne med til fødselsdagen, men samtidig har jeg svært ved at min datter skal sove ude - både fordi hun stadig ikke sover igennem om natten, fordi hun ...

Annonce

... ikke altid vil spise så meget skemad samtidig med at jeg altid sidder en halv time hos hende, indtil hun er faldet i søvn. Samtidig sover hun også i samme rum som min kæreste og jeg.

Har du nogle gode råd der kan hjælpe mig på vej, så jeg får det bedre med at min datter overnatter ude? Kan jeg f.eks. Bede om at mormor og morfar sørger for de samme putteritualer?

Hvor gamle tænker du at det er optimalt at babyer er, før de overnatter ude hos andre?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Førstegangsmoderen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder