Brev:
Overnatning uden far og mor
23. marts 2015
Alder:
3 år, 2 mdr.
Overnatning uden far og mor
Kære Helen.
Jeg har et spørgsmål omkring, hvornår man "bør" lade sit barn prøve at sove ude første gang. Min søn er 3 år og 2 måneder, og har aldrig sovet ude. Kun en enkelt gang, da han var noget mindre, og hvor vi kom om natten, så han vågnede med os. Dels fordi vi ikke har haft behov, og dels fordi vi (mest jeg) ikke har lyst.
Det er ikke fordi jeg ikke har lyst til at være sammen med min mand, men ingen af os "render" til særlig meget, så vi er ofte begge hjemme, og har derfor god tid til at være sammen herhjemme.
Men nu begynder jeg at tænke, at jeg ikke vil have, at han skal blive en dreng, som ikke vil/tør overnatte hos venner, tage med på ture etc., når den tid kommer. Han er i forvejen en smule sensitiv, og derfor vil jeg gerne dels sørge for, at han er tryg, men også skubbe ham blidt, så han lærer at være tryg også ved mindre kendte situationer.
Vores søn er meget tæt med sin mormor og morfar, så det vil være dem han skal sove hos, og det er jeg helt tryg ved.
Så kort og godt går mit spørgsmål ud på, hvornår det er passende, at man begynder at vende dem til at være ude og overnatte.
Mange hilsner