Brev:
Baby være alene og pasning
17. januar 2015
Alder:
5 mdr.
Baby være alene og pasning
Hej Helen.
Så er jeg tilbage nu med spørgsmål om vores utroligt dejlige lillebror på 5 måneder.
Du får lige en kort beskrivelse af gutten.
Han er en stor glad basse på godt 9 kg og har helt anderledes ro på (altså... Ihvertfald sammenlignet med hans storebror der vist altid har haft en del krudt i røven :)
Han er en glad dreng der er meget kommunikativ og "taler" rigtig meget men til gengæld ikke er helt så fremme i skoene motorisk som storebror var. Han vender sig fra mave til ryg og ligger gerne på maven lidt men vil allerhelst sidde hos os og snakke eller ligge på ryggen og se på os. Han spiser lidt skemad og drikker lidt vand og hygger sig generelt rigtig meget hvis han kan få lov til at sidde med på skødet og sutte lidt på en agurk og snakke med om løst og fast.
Han sover ok (meget bedre end storebror men er dog vågen sådan hver 2-3 time hver nat) og han holder tydeligvis meget af sin mor, far og storebror som han virkelig holder øje med. Han græder sjældent men er god til at brokke sig på forskellige niveauer (vi har snart lært dem at kende).
Han sover i vores soveværelse i sin egen seng det meste af natten men kommer over til os når klokken er et sted mellem 4 og 5, der kommer storebror også trissende og så er vi 4 i sengen derfra til vi står op (vi har børnene til hver side mod væggene så hver forældre ligger med et barn).
Nu kommer spørgsmålene så:
1. Når jeg går i bad lægger jeg ham på et tæppe på stuegulvet tæt ved badeværelset med lidt legetøj. Han snakker og pludrer (og brokker sig lidt en gang imellem) men græder ikke.
Jeg har faktisk slet ikke tænkt over det, men en fra min mødregruppe snakkede en dag om at hun ikke vidste hvad hun skulle gøre med sin dreng når hun gik i bad og så blev jeg pludselig helt i tvivl om om det er ok!!!
Der er self. Ikke noget farligt i nærheden og badet er jo sådan et "lyn mor bad" og han triller jo ikke rigtigt nogen vegne endnu. Vi har en gammel kravlegård jeg tænkte at jeg ville bruge netop i badesituationen når man bliver en smule mere mobil men spørgsmålet er også om han ligger der og savner mig uden at gi lyd (for det går jo ikke).
Det skal lige nævnes at jeg synger meget højt i badet så han kan helt bestemt høre mig hele tiden ;) jeg kan simpelthen ikke huske hvad jeg gjorde med storebror men han var meget mere mandsopdækket så jeg gætter på at jeg måske bare har badet da han sov for der skulle jeg jo ikke nå noget (hente i børneren fx.) så tiden var ligesom en anden.
2. Mine forældre er vores naboer og vi ser dem flere gange om ugen. De er meget deltagende og begge børn er rigtig glade for dem. Min mor henter og aflevere ofte storebror, vi er ovre til en hurtig kop kaffe eller vi spiser mad sammen om aftenen.
Spørgsmålet er så nu. Ville du synes det var ok at mine forældre kunne passe lidt længere, altså en 3-4 timers tid mens vi (mor og far) lige gik ud og spiste i nærheden eller tog en god lang lur eller bare sad og gloede lidt på hinanden en lørdag formiddag eller aften.
Vi var meget længere om at få passet storebror (tror han var 10 mdr.) men jeg må indrømme at det er lidt noget andet at opretholde "kærestetid" når man har to børn end da vi blot havde en :)
Vi ku jo kombinere det med en lur eller noget.
Min mor har passet mens jeg fx. susede i Irma men det er jo ikke mere end en 15 minutters tid. Så 3 timer er jo noget mere….
Det var vist det hele.
Tak for en dejlig brevkasse som i den grad stadig kan bruges også anden gang :)
Alt det bedste herfra.
- Nana