Pasning første gang

1. september 2014

Alder:
7 mdr.

Pasning første gang

Kære Helen

Tak for din hjælp mht dagsplan, som vi nu arbejder videre med:)

Jeg skriver denne gang til dig, da vi gerne vil prøve at øve os i at få passer vores datter. Vi har ikke haft brug for det, og så må jeg indrømme at jeg ikke har haft lyst til at være så meget væk fra hende. Desuden har jeg også ammet en del, så det har ikke været så nemt.

Hun har kun været "passet" i 1-2 timer af farmor og farfar, og det gik helt fint. Hun er heller ikke blevet puttet af andre end os.

Nu kunne vi godt tænke os at prøve at være med nogle venner en aften sammen og prøve at få farmor og farfar til at give aftensmad, bad og evt putte til nat. Men det sidste er noget vi ...

Annonce

... ikke er sikre på kan lade sig gøre, da hun stadig skal vugges (....)

Hvordan tror du det er bedst at gøre det, for både vores datter skal føle sig tryg og for at det bliver rart for farmor og farfar?

Vi har tænkt os at have dem med en aften herhjemme, hvor de kan se hvordan aftenrutinen foregår herhjemme. Og så tror jeg bare vi skal springe ud i det, har du nogle gode råd? Og er det for sent vi går igang med at overlade hende til andre? Hun skal jo også i daginstitution inden for det næste halve år.

Vi er ikke mere end 15 min væk på gåben hvis det skulle gå helt galt...:)

På forhånd tak,

Kærlig hilsen
Es mor og far

Ps hun bliver 8 måneder i næste uge

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre