Brev:
5-6 mdr. og mormor vil trøste - men forgæves
24. februar 2014
Alder:
6 mdr.
5-6 mdr. og mormor vil trøste - men forgæves
Hej Helen
Tak for din brevkasse, som trøster mange, og som jeg nu også er medlem af - af samme grund.
Jeg har en skøn dreng. En rigtig charmer. Han grinede allerede da han var 1,5 måned gammel og er rigtig glad for at smile og grine til andre ... fra mit skød.
Min mor vil SÅ gerne kunne aflaste mig mht min søn, som jeg er alene med. Det resulterer ofte i at hun spæner rundt med et meget ulykkeligt barn på armen for som hun siger: "jeg prøvede gøre ham lykkelig".
Første gang hvor det var virkelig slemt var jeg inde at få massage. Han lå og sov i bilen, mens min mor der passede ham. Han vågner i et hyl. På dette tidspunkt er han 5 mdr. massagen tager 45min. Mit gæt er at hun har løbet rundt med ham i barnevognen i min. 35 min. for til sidst at gå ind i klinikken til mig. Han hoppede af glæde på briksen. Gensynsglæden var SÅ stor.
Hun gør det også hvis han vågner, når de er ude at trille. Selvom jeg bliver ved at sige til hende at brosten ikke hjælper - spæner hun afsted.
Jeg ved aldrig hvor længe for jeg kan høre at hun skjuler det - nok fordi hun ønsker at skåne mig og være den gode mormor der godt kan... Men mit hjerte siger - alt for længe!
Derudover excelerer hun i at trøste på afstand. DVS. at sige: såååå jeg er her jo. Jeg står lige her. Mens han ligger på gulvet og hun skræller kartofler.
Det har ikke være mange gange. Men mit hjerte siger ALT for mange gange!
Nu er han blevet 6 mdr. og jeg har reel brug for aflastning og har derfor hyret en barnepige til at komme 3 gange om ugen. I alt 9 timer. Hun har nu været her tre gange. Og han er IKKE tilfreds!
I dag var jeg ude at handle og hun står med ham udenfor butikken. Der er lang kø... Når jeg kommer ud kan jeg høre ham langt nede ad gaden. Når vi senere var på posthuset og jeg nu forbereder ham på at jeg går ind og han skal blive der til jeg kommer ud igen, gør han troligt som jeg beder ham om. Men han er så absolut ikke glad.
Når vi så kommer hjem falder han i søvn og jeg sender dem ud at trille så jeg kan få gjort rent. Han vågner meget hurtigt og græder hele vejen hjem. Resten af tiden kan jeg end ikke lade hende holde ham mens jeg sidder lige-ved-siden-af.
Jeg er bekymret om der er voldt 'skade' på hans tillid. Hvor meget skal der til?
Denne dreng der plejede at ELSKE at sidde hos andre og grine og smile vil nu ikke engang sidde hos barnepigen, mens jeg er LIGE ved siden af.
Hvor mange gange skal der til for at forbryde sig på tilliden. Og hvad kan jeg gøre for at blive aflastet en smule når nu hverken mormor eller barnepige duer.
Med venlig hilsen