Passes om aftenen?

10. maj 2012

Alder:
7 mdr.

Passes om aftenen?

Hej Helen

Ja, jeg benytter mig godt af dig!

Nu er to af dine bøger også købt, "mad & børn" og "børn & søvn" dejligt med nogle gode vejledende bøger, og at man kan lære hele tiden.

Har et spm. omkring vi skal have passet vores datter om aftenen for første gang her starten af juni. Hun tager ikke sutteflaske (vi prøvede på et tidspunkt da hun var fem mdr. med vand og det gik ok, vores læge sagde vi ikke skulle gøre det, da hun indtil videre ikke ville bruge suttteflaske, så var der ingen grund til at begynde og give hende den nu). Ja og sut bruger hun heller ...

Annonce

... ikke.

Jeg plejer og amme hende omkring kl. 20-21 når hun skal puttes og falder ofte i søvn ved mit bryst, så kan det overhovedet erstattes sf nogen andre?

Jeg er lige om hjørnet, så muligheden er selvfølgelig jeg kommer når hun skal puttes og så går jeg igen når hun sover.

Selvfølgelig synes jeg det kunne være rigtig dejligt og komme ud en aften, imens hendes bedsteforældre passer :-) Men jeg føler bare ikke der er så mange muligheder.

Modermælkerstatning kan hun ikke lide, og malke ud synes jeg ikke fungere, så er det andet man kan give hende?

Malene :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder