Bedste

24. april 2012

Alder:
8 mdr.

Bedste

Hej Helen

Lige lidt baggrundsinfo: Jeg er 30 år, min mand er 26 år, vores søn er 8 måneder, og han er vores første barn. Jeg har ammet fuldt ud indtil 6 måneder og ammer stadig 3 gange i døgnet. Han er en glad og meget udadvendt dreng.

Vores dejlige dreng er en rigtig selskabsdreng, han elsker andre mennesker og han er kun blevet bange for et andet menneske en enkelt gang. Det er jeg/vi selvfølgelig rigtig glade for, da jeg/vi har gjort meget ud af, at han ikke skulle være en ”mor-dreng” eller ”far-dreng” der kun vil være hos os. Men nu bider det mig i halen om jeg så må sige. Problemer er kun mit, men det er nu vokset sig så stort inde i mig, at jeg er nødt til at skal have et professionelt svar/råd.

Vores søn elsker sin Bedste (farmor) (og hun elsker ham endnu mere), og det er dejligt, men kan det blive for meget? Han rækker armene ud efter hende (også når han er ved mig). Søger hendes opmærksomhed konstant og kigger/vender sig efter hende. Det gør ondt indeni mig for jeg vil jo gerne være hans et og alt. Mit hoved er fyldt med tåbelige tvivl-spørgsmål: Foretrækker han hende frem for mig? Ved han ikke at jeg er hans mor? Kan han bedre li hende end mig? Osv. Jeg er flov over mine tanker, men kan heller ikke slippe dem. Ved nok godt inderst inde at det er en fjollet tvivl, men alligevel er den der.

Hun er en frisk ung Bedste på 49 år, med ...

Annonce

... en personlighed der fylder meget.
Vi har lige været på ferie i en uge sammen med hele min mands familie og det var der tankerne blev for meget for mig og jeg måtte hjem og skrive til dig. Specielt fordi min svigerindes kæreste sagde: ”Han er godt nok glad for sin Bedste…” Det er altså ikke kun mig der har tænkt over det og lagt mærke til det.

Vi er meget familiære begge to og vi er tit sammen med vores forældre. Mest Bedste & Farfar fordi de bor i byen. Vi ses med svigerfamilien 2-3 aftner om ugen. 1-2 af aftnerne har Bedste har vores søn alene når min mand og jeg er til spinning/løber en tur (Siden vores søn var 3-4 måneder). Vi kører hjem når det er putte-tid, og der søger han som regel hen til mig.

Nu overvejer vi alle at flytte sammen på en ret stor gård. Vi (min mand, vores søn og jeg) på 1 sal og Bedste & Farfar i stuen. Vi har egen indgang og bor således hver for sig men jo i sammen bygning.

Inden vi sagde Ja gjorde jeg meget ud af, at sige at det jo er vores søn og at han bor hos os og ikke ”nede ved Bedste” og at vi sætter reglerne, specielt når vi skal bo så tæt. Er det noget jeg skal være OBS på når nu vi skal bo så tæt. Jeg har altid haft og har et godt forhold til min svigermor, og ønsker bestemt ikke at det skal ændres. Men samtidig kan jeg mærke at jalousien breder sig i mig??? Hvorfor?

Med venlig hilsen
En lykkelig mor;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina