Brev:
Bedste
24. april 2012
Alder:
8 mdr.
Bedste
Hej Helen
Lige lidt baggrundsinfo: Jeg er 30 år, min mand er 26 år, vores søn er 8 måneder, og han er vores første barn. Jeg har ammet fuldt ud indtil 6 måneder og ammer stadig 3 gange i døgnet. Han er en glad og meget udadvendt dreng.
Vores dejlige dreng er en rigtig selskabsdreng, han elsker andre mennesker og han er kun blevet bange for et andet menneske en enkelt gang. Det er jeg/vi selvfølgelig rigtig glade for, da jeg/vi har gjort meget ud af, at han ikke skulle være en ”mor-dreng” eller ”far-dreng” der kun vil være hos os. Men nu bider det mig i halen om jeg så må sige. Problemer er kun mit, men det er nu vokset sig så stort inde i mig, at jeg er nødt til at skal have et professionelt svar/råd.
Vores søn elsker sin Bedste (farmor) (og hun elsker ham endnu mere), og det er dejligt, men kan det blive for meget? Han rækker armene ud efter hende (også når han er ved mig). Søger hendes opmærksomhed konstant og kigger/vender sig efter hende. Det gør ondt indeni mig for jeg vil jo gerne være hans et og alt. Mit hoved er fyldt med tåbelige tvivl-spørgsmål: Foretrækker han hende frem for mig? Ved han ikke at jeg er hans mor? Kan han bedre li hende end mig? Osv. Jeg er flov over mine tanker, men kan heller ikke slippe dem. Ved nok godt inderst inde at det er en fjollet tvivl, men alligevel er den der.
Hun er en frisk ung Bedste på 49 år, med en personlighed der fylder meget.
Vi har lige været på ferie i en uge sammen med hele min mands familie og det var der tankerne blev for meget for mig og jeg måtte hjem og skrive til dig. Specielt fordi min svigerindes kæreste sagde: ”Han er godt nok glad for sin Bedste…” Det er altså ikke kun mig der har tænkt over det og lagt mærke til det.
Vi er meget familiære begge to og vi er tit sammen med vores forældre. Mest Bedste & Farfar fordi de bor i byen. Vi ses med svigerfamilien 2-3 aftner om ugen. 1-2 af aftnerne har Bedste har vores søn alene når min mand og jeg er til spinning/løber en tur (Siden vores søn var 3-4 måneder). Vi kører hjem når det er putte-tid, og der søger han som regel hen til mig.
Nu overvejer vi alle at flytte sammen på en ret stor gård. Vi (min mand, vores søn og jeg) på 1 sal og Bedste & Farfar i stuen. Vi har egen indgang og bor således hver for sig men jo i sammen bygning.
Inden vi sagde Ja gjorde jeg meget ud af, at sige at det jo er vores søn og at han bor hos os og ikke ”nede ved Bedste” og at vi sætter reglerne, specielt når vi skal bo så tæt. Er det noget jeg skal være OBS på når nu vi skal bo så tæt. Jeg har altid haft og har et godt forhold til min svigermor, og ønsker bestemt ikke at det skal ændres. Men samtidig kan jeg mærke at jalousien breder sig i mig??? Hvorfor?
Med venlig hilsen
En lykkelig mor;-)