Brev:
At trøste
8. januar 2012
Alder:
9 mdr.
At trøste
Hej Helen
Jeg har et nyt spørgsmål:-)
Min søn er blevet en smule morsyg på det sidste og mit spørgsmål går på at trøste.
Når vi er sammen med farmor og farfar vil de så gerne trøste, for de kan jo ikke lide han græder. Men hvis jeg står med ham og trøster ham på armen, forsøger de ofte at "overtage" ved at ville tage ham over til sig for at trøste. Det generer mig faktisk da jeg jo gerne selv vil kunne trøste ham. Det er selvfølgelig ikke fordi de ikke må trøste, men hvis jeg allerede står med ham bliver jeg faktisk lidt stødt. Når de så får ham over bliver han endnu mere ked af det, og det resulterer i at de går væk fra mig for at distrahere ham lidt.
Nu er mit spørgsmål så om det er forkert af mig at "give efter" eller er det i princippet fuldstændig ligegyldigt hvem der trøster i situationen - bare han er tryg..
Med venlig hilsen
En mor