Mit barnebarn bliver altid ked af det når jeg/vi går

22. oktober 2010

Alder:
2 år, 6 mdr.

Mit barnebarn bliver altid ked af det når jeg/vi går

Hej Helen.

Mit barnebarn er tæt knyttet til mig/os. Så hun græder hvergang vi går, især når vi har passet hende hjemme hos hende. Det har stået på i lang tid nu. Det går bedre når mor eller far laver noget med hende, idet vi skal gå.

Forældrene foreslog at vi forberedte hende på at vi skulle gå et lille stykke tid i forvejen. Det har ikke virket og barnet oplever det måske som noget særligt, hvilket det jo ikke gerne skulle være, da vi kommer igen og igen.

Det går bedre når vi passer hende hos os og mor eller far henter. Så falder det åbenbart mere naturligt.

Jeg har afleveret hende i vuggestuen ...

Annonce

... et par gange, hvor der ikke har været gråd. Men glæde over at se veninder og pædagoger.

Vi henter mit barnebarn 2 gange om ugen og mormor henter hende en gang om ugen. Vi er alle meget på, når vi er sammen med barnet.

Forældrene er i karriere jobs og arbejder mange timer om ugen. Samtidig har de valgt at have deres fritidsinterresser, som nogle gange er om aftenen og også nogle timer på skift i weekenderne.

Vi har det fint med forældrene. Kan snakke sammen om tingene og har aftalt at de to forældre skal være mere på, når vi forlader hjemmet.

Men har du nogle ideer til hvad vi kan gøre.

Farmor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren