Brev:
Hjælp til flere gode argumenter?
24. juli 2010
Alder:
7 mdr.
Hjælp til flere gode argumenter?
Kære Helen!
Jeg har tidligere skrevet til dig angående farmor der gerne vil passe vores søn på nu 7 1/2 måned, og var som du ved meget glad for dit svar. Problemet er nu at hun bliver ved med at presse på om at få lov til at passe ham, og respekterer ikke at jeg ikke har lyst.
Jeg er nok heller ikke så god til at bare sige min mening og så være lige glad med hendes reaktion, jeg vil meget gerne forklare hende så hun forstår hvorfor jeg træffer mine valg som jeg nu gør. På den anden side, har jeg forsøgt at sige at det vil jeg bare ikke, fordi jeg har ikke noget behov for at være væk fra min søn, og han har bestemt ikke noget behov for at blive passet ude, men hun bliver bare ved og ved med at nævne det og give mig små 'stikpiller' ved enhver anledning.
Så måske kan du hjælpe mig med nogen flere argumenter? Nogen fakta som understøtter det at han ikke har noget behov for andre end sine forældre lige nu?
Når jeg siger til hende at det ikke er min søns behov at blive passet og at det derfor ikke giver mening at hun skal passe ham når jeg jo heller ikke har lyst/behov for at være væk fra ham i længer tid, siger hun at det er noget værre vrøvl. At det er synd for ham at jeg behandler ham sådan, for han har behov for at lære at komme rundt og være sammen med andre.
Når jeg så påpeger at han helt åbenlyst har meget behov for sin mor (og far) i øjeblikket, han er meget morsyg også når jeg ikke er i samme rum så pylrer han og kommer ham ned på gulvet så kravler han efter mig/ ud til mig hvis han fx er i stuen og jeg er i køkkenet. farmor siger så at det er kun fordi han kan se mig og at han vil glemme mig så snart jeg går ud af rummet, og hun tager ham op og går væk med ham, så jeg står der med bristende hjerte og ser min søn der rækker armene ud efter mig.... jeg kan simpelthen ikke klare det!! Måske er jeg hård , men jeg tar ham altså fra hende i de her tilfelde...
Jeg er bange for at dette skal blive en dum konflikt med farmor, som jeg jo holder meget af, men som jeg synes har ændret lidt personlighed efter at vores søn blev født. Det er som om hun vil 'have sin del af ham', hun får ligsom ikke nok af ham....
Jeg glæder mig utrolig meget til din næste bog kommer ud, og håber at du i mellemtiden kan give mig nogen gode råd, som måske kan sætte en stopper for for denne kamp, og gerne så farmor bakker ud og acceptere at det er sådan det skal være og ikke bliver ved med at køre i det....
Kærlig hilsen fortvivlede mor til S.