Brev:
Campingvogn kommer før deres eneste barnebarn
7. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Campingvogn kommer før deres eneste barnebarn
Kære Helen.
Vores lille dreng har 3 hold bedste forældre: mormor & morfar, farmor & farfar og bedstemor & bedstefar. De holder utrolig meget af ham alle sammen, det er bare meget forskellige hvordan de viser det.
Mormor og morfar sms’er eller ringer til og høre om de må kigge forbi eller høre til hvordan han og hans forældre har det. Det er nogle gange om ugen.
Farmor og farfar kommer næsten aldrig. Men skriver da en gang eller to om ugen og høre hvordan det går. De kommer oftes kun hvis de ved han er vågen. Farmor er meget pylret omkring ham og græder han skal der være noget i vejen: ondt et eller andet sted pga. mad, luft, medicin eller andet. Altså meget pylret.
Bedstemor og bedstefar kommer heller ikke så tit, nok engang om måneden cirka. Og ringer en gang om ugen eller hver anden.
Det skal siges det er første og eneste barnebarn alle steder
Han har været ude og blive passet af mormor og morfar både her hjemme og nede ved dem. Han har også sovet ved dem et par gange selvom vi ikke skulle noget, men for at vi kunne se hvordan han tog det.
Nu spurgte vi så farmor og farfar om de kunne passe ham, det kunne de godt hvis der ikke var andre der kunne for de skulle i campingvogn. Der kunne også godt tage ham med, men vi havde sagt det skulle være hjemme nu det var første gang de skulle og han har været syg i starten af ugen. Vi skulle nemlig lige noget en eftermiddag.
Jeg blev noget skuffet over den campingvogn kom før deres eneste barnebarn. Vi havde hørt morfar om han kunne hvis de ikke kunne (mormor skal med os nemlig). Men syntes da de skulle have buddet så det ikke altid er mormor og morfar.
Men mit spørgsmål er så, hvad gør vi hvis de en dag kommer og siger: vi ser ham næsten aldrig, vi har ikke passet ham endnu eller noget lignende?
Syntes også det er synd for vores dreng at han ikke ser dem så tit både farmor & farfar og bedstemor & bedstefar. Kan man sige på en pæn måde at man syntes de skal se ham noget mere?
Ved godt vi ikke kommer til dem heller, men vores dreng kommer meget ud pga. alle de undersøgelser han er til hver uge og syntes det er synd og slæbe ham ud ret meget mere end det. Der er både kontrol på sygehuset hvor der er 1 times kørsel hver vej, fys, ergo, kiropraktor, sundhedspl og til tider egen læge.
Nok et underligt emne men vil gerne tage det i forkøbet hvis vi kan/skal. Så han ikke pludselig er for stor og ikke gider dem. Skal vi bare lade det ligge og lade dem om det? Og tænke, han ser hans mormor og morfar ofte og de kan passe ham.
Hilsen