Brev:
Alene hjemme med mormor
24. marts 2010
Alder:
9 mdr.
Alene hjemme med mormor
Hej Helen
I starten af maj skal jeg på kursus, og det falder sammen med, at min mand heller ikke kan være hjemme.
Mormor har sagt ja til at flytte ind hos os, så hun kan passe begge piger i de tre dage.
Ingen af pigerne har undværet både mor og far om natten. Min mor har passet dem om dagen, den lille på snart 10 mdr. kun et par gange i kort tid, men den store på godt 4 år er blevet passet af mormor om dagen mange gange.
Jeg skal selvfølgelig trappe ud af amningen inden da, men jeg tror også, at den lille har mistet interessen inden. Hun er allerede godt på vej dertil.
Vi skal begge afsted om morgenen den første dag, men begge piger er formentlig vågne, når vi tager afsted. Jeg forventer ikke, at den lille vil være påvirket af det, men den store vil sikkert være ked af det, når hun får at vide, at vi først kommer hjem, når hun har sovet 3 gange, for vi kommer først meget sent hjem på 3. dagen.
Tror du, at det er ok at ringe hjem undervejs og snakke med den store, eller vil det bare minde hende om savnet? Hun plejer normalt at hygge sig med mormor, så jeg tvivler ikke på at de vil hygge sig både ude og inde. Hvor lang tid i forvejen skal vi forberede hende på, at mormor kommer og passer, mens vi ikke er hjemme?
Jeg har selvfølgelig lidt sommerfugle i maven, når det er første gang, de skal passes om natten, men det er selvfølgelig også rart at det kan lade sig gøre.
Med venlig hilsen
hønemor