Alene hjemme med mormor

24. marts 2010

Alder:
9 mdr.

Alene hjemme med mormor

Hej Helen

I starten af maj skal jeg på kursus, og det falder sammen med, at min mand heller ikke kan være hjemme.

Mormor har sagt ja til at flytte ind hos os, så hun kan passe begge piger i de tre dage.

Ingen af pigerne har undværet både mor og far om natten. Min mor har passet dem om dagen, den lille på snart 10 mdr. kun et par gange i kort tid, men den store på godt 4 år er blevet passet af mormor om dagen mange gange.

Jeg skal selvfølgelig trappe ud af amningen inden da, men jeg tror også, at den lille har mistet interessen inden. Hun er allerede godt på vej dertil.

Vi skal begge afsted om morgenen den første dag, men begge piger er formentlig vågne, når vi tager afsted. Jeg forventer ikke, ...

Annonce

... at den lille vil være påvirket af det, men den store vil sikkert være ked af det, når hun får at vide, at vi først kommer hjem, når hun har sovet 3 gange, for vi kommer først meget sent hjem på 3. dagen.

Tror du, at det er ok at ringe hjem undervejs og snakke med den store, eller vil det bare minde hende om savnet? Hun plejer normalt at hygge sig med mormor, så jeg tvivler ikke på at de vil hygge sig både ude og inde. Hvor lang tid i forvejen skal vi forberede hende på, at mormor kommer og passer, mens vi ikke er hjemme?

Jeg har selvfølgelig lidt sommerfugle i maven, når det er første gang, de skal passes om natten, men det er selvfølgelig også rart at det kan lade sig gøre.

Med venlig hilsen
hønemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit medfølende svar. Både min mand og jeg sad og tudede da vi læste det.

Det går fremad herhjemme. Vi har helt accepteret vores drengs handicap og glæder os hver dag over, hvor dejlig han er. Vi starter fysioterapi imorgen.

Tak fra Signe, mor til dreng på 7 måneder