Brev:
Fest uden børn?
16. marts 2010
Alder:
7 mdr.
Fest uden børn?
Hej Helen!
Vi er inviteret til sølvbryllup hele familien. Umiddelbart tænker jeg, at det måske er smartest de to "store" ikke kommer med. De er jo gerne trætte omkring kl.19.30, og der er ikke rigtig mulighed for, at få dem puttet der hvor festen skal holdes. Mormor vil gerne komme hjem til os og passe dem, - det har hun gjort før, og det har altid været en stor succes for begge parter. Så langt, så godt:-)
Så har vi jo også lille Nikolaj, der til den tid vil være 9 1/2 måned. Jeg ved simpelthen ikke lige, hvad der er det smarteste med ham, så vil meget gerne lige høre dine tanker (de plejer altid være så gode og varme...).
Der er selvfølgelig den mulighed, at vi tager ham med. De problemer, der er i den forbindelse er for det første, at vi skal køre hjemmefra ca. kl 13.30, hvilket er et lidt dumt tidspunkt, når han plejer at sove middagssøvn fra ca 13-15.30. Festen starter kl.15.
Næste problem er så, at han jo plejer at blive træt omkring kl.19. Der er ikke mulighed for at finde et roligt sted indenfor, hvor han kan blive puttet, så eneste mulighed vil være barnevognen udenfor. Det er et stille og roligt sted festen skal holdes, så han vil godt kunne stå udenfor, i hvert fald først på aftenen (men gad vide, havd han vil sige til at blive puttet i barnevognen på det tidspunkt...).
En helt anden mulighed er, at min mor også passer ham. Jeg er sikker på, det nok skulle forløbe uden problemer indtil sovetid omkring kl.19. Han plejer selv at være god til at falde til ro i egen seng, men han bliver altid ammet forinden og bliver jo ammet igen sen aften. Han har aldrig taget sutteflaske, -vi har aldrig prøvet.
Hvad tror du, er bedst? At vi tager ham med? Eller lader min mor passe ham, og i såfald hvordan klarer vi/hun de manglende amninger bedst muligt?
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
Med venlig hilsen
Nikolajs mor