Fest uden børn?

16. marts 2010

Alder:
7 mdr.

Fest uden børn?

Hej Helen!

Vi er inviteret til sølvbryllup hele familien. Umiddelbart tænker jeg, at det måske er smartest de to "store" ikke kommer med. De er jo gerne trætte omkring kl.19.30, og der er ikke rigtig mulighed for, at få dem puttet der hvor festen skal holdes. Mormor vil gerne komme hjem til os og passe dem, - det har hun gjort før, og det har altid været en stor succes for begge parter. Så langt, så godt:-)

Så har vi jo også lille Nikolaj, der til den tid vil være 9 1/2 måned. Jeg ved simpelthen ikke lige, hvad der er det smarteste med ham, så vil meget gerne lige høre dine tanker (de plejer altid være så gode og varme...).

Der er selvfølgelig den mulighed, at vi tager ham med. De problemer, der er i den forbindelse er for det første, at vi skal køre hjemmefra ca. kl 13.30, hvilket er et lidt dumt tidspunkt, når han plejer at sove middagssøvn fra ca 13-15.30. Festen starter kl.15.

Næste problem er så, at ...

Annonce

... han jo plejer at blive træt omkring kl.19. Der er ikke mulighed for at finde et roligt sted indenfor, hvor han kan blive puttet, så eneste mulighed vil være barnevognen udenfor. Det er et stille og roligt sted festen skal holdes, så han vil godt kunne stå udenfor, i hvert fald først på aftenen (men gad vide, havd han vil sige til at blive puttet i barnevognen på det tidspunkt...).

En helt anden mulighed er, at min mor også passer ham. Jeg er sikker på, det nok skulle forløbe uden problemer indtil sovetid omkring kl.19. Han plejer selv at være god til at falde til ro i egen seng, men han bliver altid ammet forinden og bliver jo ammet igen sen aften. Han har aldrig taget sutteflaske, -vi har aldrig prøvet.

Hvad tror du, er bedst? At vi tager ham med? Eller lader min mor passe ham, og i såfald hvordan klarer vi/hun de manglende amninger bedst muligt?

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Med venlig hilsen
Nikolajs mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to