Er det skadeligt at undvære mor og far i 5 dage ?

12. januar 2010

Alder:
18 mdr.

Er det skadeligt at undvære mor og far i 5 dage ?

Hej Helen...

Hmm ja.. mit spg går lidt på om vores unger kan undvære os, uden at få det varige indtryk af at vi har forladt dem.. for pt har vi aldrig begge været væk mere end et døgns tid..

Min bedre halvdel skal sandsynligvis på konference i staterne til juni, og vi har en løs ide om at jeg så kunne tage et fly derover når den er færdig og vi kunne bruge et par dage på at se os om.. men med rejsetid vil det nok blive 5 dage.. dvs 4 nætter.. Og han vil så forinden have være afsted i en uge, hvor jeg så self er hjemme hos dem..

Vi har et rigtig godt netværk, med bedsteforældre de ser rigtig tit og er meget glade for.. typisk en gang om ugen.. og det vil så være her de skal ...

Annonce

... passes.. De vil stadig skulle i bh/vs, på de hverdage det vil ramme... så en del af dagen er normal..

Men er det for lang tid ?, for vi er jo fuldt ud klar over at det er en voksen ting for os som par... og børnene jo self ønsker os hjemme som normalt..

Vi vil jo ikke skade ungerne, for at flyve på kæreste eventyr :) De vil på det tidspunkt være knapt 4 og lige over 1½..

Heh og jo.. vi vil jo savne dem ud over alle grænser, og specielt jeg synes det er vildt grænseoverskridende at skulle være så langt væk fra dem..

...under alle omstændigheder tænkte vi at vil lige ville høre dit input inden at vi gjorde ydeligere... for ungerne er jo bare vores absolutte 1.prio :)

Godt Nytår
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder