Brev:
Overnatning ude - 6 mdr.
7. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Overnatning ude - 6 mdr.
Hej Helen...
Ja, så har jeg altså lige endnu et spørgsmål...jeg er så glad ved at kunne trække på dig og dine gode råd!
Vores søn på knapt 6 måneder har snart sin første overnatning ude. Han skal sove hos "mormor og morfar", som han møder ofte. Han virker dog ikke til at kunne genkende dem når de ses, men han er tilgengæld tryg på skødet af dem begge og har haft en hel dag hos dem sammen med storesøster - uden os. Det gik rigtig fint.
Da vi hentede dem til aften kiggede han først på "mormor" og så mig og tilbage på mormor. Jeg følte det som om han en kort stund var forvirret over hvem der nu skulle tage sig af ham når vi begge var til stede.
Jeg har indtil nu været rimelig cool med at han og storesøster skulle have en overnatning hos mine forældre, da vi skal til fest. Der er lagt op til min 1. festlige aften - siden graviditet - med alt hvad det indebærer i gode venners samvær (og sammen med min mand selvfølgelig) - og frem for alt EN HEL NATS SØVN ... Jeg har virkelig glædet mig længe....MEN nu er det så hønemoren kommer op i mig og jeg begynder at tænke om han er klar? Er han for lille til en overnatning?...
Han ser som sagt mine forældre ca. 1 gang hver 1,5 uge. Har været i deres hjem en del gange og omvendt. Vi er 7 km fra mine forældre den aften vi skal til fest så vi kan komme rimeligt hurtig hvis alt kokser....Han er en glad, nysgerrig og tryg dreng.
Hvad er din holdning? Mener du det er et ok tidspunkt med en 1. overnatning? Jeg tænker jo på at han jo udviklingsmæssigt ikke er der, hvor han ved, at vi kommer igen...
Med venlig hilsen
Høne mor :-)