Overnatning ude - 6 mdr.

7. januar 2010

Alder:
6 mdr.

Overnatning ude - 6 mdr.

Hej Helen...

Ja, så har jeg altså lige endnu et spørgsmål...jeg er så glad ved at kunne trække på dig og dine gode råd!

Vores søn på knapt 6 måneder har snart sin første overnatning ude. Han skal sove hos "mormor og morfar", som han møder ofte. Han virker dog ikke til at kunne genkende dem når de ses, men han er tilgengæld tryg på skødet af dem begge og har haft en hel dag hos dem sammen med storesøster - uden os. Det gik rigtig fint.

Da vi hentede dem til aften kiggede han først på "mormor" og så mig og tilbage på mormor. Jeg følte det som om han en kort stund var forvirret over hvem der nu skulle tage sig af ham når vi begge var til stede.

Jeg har indtil nu været rimelig cool med at han og storesøster skulle have en overnatning hos mine forældre, da vi skal til fest. Der er ...

Annonce

... lagt op til min 1. festlige aften - siden graviditet - med alt hvad det indebærer i gode venners samvær (og sammen med min mand selvfølgelig) - og frem for alt EN HEL NATS SØVN ... Jeg har virkelig glædet mig længe....MEN nu er det så hønemoren kommer op i mig og jeg begynder at tænke om han er klar? Er han for lille til en overnatning?...

Han ser som sagt mine forældre ca. 1 gang hver 1,5 uge. Har været i deres hjem en del gange og omvendt. Vi er 7 km fra mine forældre den aften vi skal til fest så vi kan komme rimeligt hurtig hvis alt kokser....Han er en glad, nysgerrig og tryg dreng.

Hvad er din holdning? Mener du det er et ok tidspunkt med en 1. overnatning? Jeg tænker jo på at han jo udviklingsmæssigt ikke er der, hvor han ved, at vi kommer igen...

Med venlig hilsen
Høne mor :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor