Brev:
Babysitter - 7 mdr.
6. august 2009
Alder:
7 mdr.
Babysitter - 7 mdr.
Kære Helen
Igen tak for dine svar. Jeg er stolt af at sige, at Mussepigen har sovet i sin egen seng hele natten i nat. Jeg har sovet en god nats søvn kun afbrudt af en flaske kl. 2:).
Dette spøgsmål handler dog om noget helt andet. Musen er ikke blevet passet så meget af andre end mig. Hendes far har faktisk kun været alene med hende 2 gange et par timer for mere end 3 måneder siden. Hendes farmor har passet hende 2 gange af 2 timer, også for flere måneder siden.
I mellemtiden er hun blevet meget bevidst om, hvor jeg er hele tiden. Min mor skulle gå en tur med hende i barnevognen, da jeg skulle til frisøren for en månedstid siden og hun græd hele tiden, indtil min mor kom med hende igen. hun faldt til ro, da jeg holdt hende. Når vi er i mødregruppe eller andre steder vil hun ikke sidde på gulvet og lege med de andre børn uden at jeg sidder lige ved siden af hende hele tiden. Hun græder med store tårer, lige så snart jeg rejser mig eller går et par skridt væk fra hende, når vi er ude.
Hjemme kan hun sagtens sidde selv, når jeg er i nærheden. Hun holder hele tiden øje med mig. Hun bliver dog også ked, hvis andre holder hende hjemme.
Jeg har vænnet mig til, at hun har brug for min nærhed det meste af tiden og siger med et smil, at det selvfølgelig er fordi, jeg er den bedste mor i verden.). Min udfordring er dog, at jeg i sidste weekend af august er inviteret til 3 arrangementer. Fredag aften, lørdag dag og aften. Hvordan skal jeg forholde mig til det?
Min svigermor vil begynde at kigge ind en fast eftermiddag om ugen, så hun kan vænne sig til andre end mig. Jeg vil gradvist gå lidt ud af huset, så de kan få lidt tid alene. Er det en god måde at gøre det på? Der er nogle, som siger, at man bare skal gå - men det føler jeg nu er en hård måde at gøre det på. Hun er jo så bevidst om kendt og ukendt. Det skal siges, at hendes far er i gang med at bygge hus, så han er meget lidt hjemme. Jeg står derfor for det meste af samværet med hende. Han vil ikke have mulighed for at passe hende den ovennævnte weekend.
1. Skal jeg blive hjemme?
2. Skal hun blive hjemme og og blive passet eller bedre at være hos svigermor?
3. Skal jeg putte hende begge aftener og komme senere?
4. Er det for meget at være væk 2 aftener i træk, når hun ikke er vant til det?
5. Er det bedre at hun bliver passet fra fredag aften til søndag morgen, så hun er sammen med den samme i hele perioden og ikke bliver konfronteret med os undervejs?
Jeg er klar til at lade hende blive passet, men jeg kan ikke bære, at hun skal blive alt for utryg og ked. Så bliver jeg hellere hjemme.
Jeg ser frem til dit svar - Musses mor