Reaktion efter pasning

27. juli 2009

Alder:
11 mdr.

Reaktion efter pasning

Hej Helen

Vores datter Anna er blevet passet en del gange (mest af sin mormor) og der har aldrig været nogle problemer.

Da vi hentede hende i dag efter at hun havde været hos mormor i et døgns tid og haft det rigtig godt, var hun først meget glad for at se os og lidt splittet i forhold til hvem hun ville hen til, men da mormor var gået kom der en meget voldsom reaktion.

Hun græd og ville hverken op eller ned og var slet ikke til at trøste, vi kunne overhovedet ikke kende hende. Det stod på i en halv times tid og det endte med at hun bare sad hos mig og puttede længe før hun igen var ovenpå.

Jeg er helt ...

Annonce

... sikker på at det var en reaktion på at hun havde været væk fra os og det er helt ok at der kommer en sådan reaktion. Jeg synes også at vi taklede det rigtigt ved ikke at skælde hende ud men at accepterer hendes svære følelse og snakke til hende om, hvad der var foregået.
Jeg er bare nysgerrig efter at høre din mening om, hvad hun mon føler? Føler hun vrede eller svigt eller er hun bare forvirret over at skifte omsorgsperson?

Hvis jeg har en bedre ide om hendes følelser, tror jeg, at jeg bedre kan hjælpe hende igennem dem, også når hun snart skal starte i vuggestue.

Håber du kan give dit besyv med!

Mange hilsner Julie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin