Brev:
Reaktion efter pasning
27. juli 2009
Alder:
11 mdr.
Reaktion efter pasning
Hej Helen
Vores datter Anna er blevet passet en del gange (mest af sin mormor) og der har aldrig været nogle problemer.
Da vi hentede hende i dag efter at hun havde været hos mormor i et døgns tid og haft det rigtig godt, var hun først meget glad for at se os og lidt splittet i forhold til hvem hun ville hen til, men da mormor var gået kom der en meget voldsom reaktion.
Hun græd og ville hverken op eller ned og var slet ikke til at trøste, vi kunne overhovedet ikke kende hende. Det stod på i en halv times tid og det endte med at hun bare sad hos mig og puttede længe før hun igen var ovenpå.
Jeg er helt sikker på at det var en reaktion på at hun havde været væk fra os og det er helt ok at der kommer en sådan reaktion. Jeg synes også at vi taklede det rigtigt ved ikke at skælde hende ud men at accepterer hendes svære følelse og snakke til hende om, hvad der var foregået.
Jeg er bare nysgerrig efter at høre din mening om, hvad hun mon føler? Føler hun vrede eller svigt eller er hun bare forvirret over at skifte omsorgsperson?
Hvis jeg har en bedre ide om hendes følelser, tror jeg, at jeg bedre kan hjælpe hende igennem dem, også når hun snart skal starte i vuggestue.
Håber du kan give dit besyv med!
Mange hilsner Julie