Brev:
Min mor er væk ...
6. maj 2009
Alder:
2 år
Min mor er væk ...
Hej Helen.
Jeg har lige nogle tanker jeg går og tumler med som jeg ikke rigtig kan finde svar på. Håber du har nogle gode råd :o)
Det er ang min mor, hun fandt sig for et år siden en ny kæreste, som bor i århus (vi bor på als) Hun flyttede ret hurtigt op til ham, vi fik 2 uger til at vænne os til tanken, hun sagde at hun ville komme og besøge min familie og ikke mindst hendes barnebarn hver eller hver anden mdr. Jeg er/var meget tæt knyttet til min mor og det var Thea også. Hun mente at vi kunne blive ved med at være så tæt selvom afstenden var der. Håbede jeg også på. Men jeg er blevet klogere :o(
Efter hun flyttede for et år siden har mig og Thea set hende tre gange og alle gange kun et par timer. Jeg var oppe og besøge dem sammen med Thea men hendes kæreste er ikke vandt til børn (han har ingen fam). Og så har de fået en hund som er meget bidsk over for børn:o( Så jeg brugte alle dage vi var der på at holde hunden væk fra Thea (det var jo synd at spærre hunden oven på) Nej så hellere at den bider Thea :o/ Jeg var rasende og sagde at jeg ikke kom igen hvis den hund var der. Så vi tog hjem med en lidt dårlig stemning... Og hunden er der stadigvæk og hun har sagt at hunden er der også selvom vi kommer igen.. Hvilket betyder at vi ikke kan komme og besøge hende mere, da jeg er ræd for at den skal bide Thea...
Men tiden er gået og jeg hører stort set ikke fra min mor. Jeg skal hele tiden ringe og fortælle hvordan det går med Thea (hun ringer aldrig og spørger) Jeg Får ingen støtte på den side mere. (inden hun fandt ham var vi sammen hver dag og hun var der hele tiden for mig og Thea...)
Thea har fødselsdag om en uge og der måtte jeg tigge og bede om de ville komme... efter lang tid fik jeg dem overtalt til at komme hvilket jeg kun synes er rimeligt at de viser den interesse at komme til min datters fødselsdag når vi aldrig ser hende...
Når de endelig kommer snakker de kun om fine middage og fine venner og hvor dyr gaven var (hvilket overhovedet ikke interreserede min mor før) mærkeligt....
Jeg har ikke min fars side (ser ikke min far). Så jeg føler mig godt og grundigt svigtet, synes det er rigtig hårdt og så selvom jeg har en rigtig sød og hjælpsom familie på min mands side, men det opvejer ikke det bånd jeg havde til min mor. jeg er både ked af det og rigtig vred.. jeg orker ikke at trække det tunge læs og blive ved med at holde kontakten for Theas skyld, jeg har overvejet at når Theas fødselsdag er overstået ringer jeg ikke mere til hende så er det hendes tur.. hvilket jeg er indstillet på at der kan gå laaaang tid før jeg hører fra hende, men synes umiddelbart at jeg har gjort hvad jeg kunne og føler ikke hun giver igen, så det er min eneste tanke jeg har tilbage for at min mor måske skulle høre mit kald om at bare interresere sig bare en lille smule for mig og hendes barnebarn..
Puha det var en lang smørre... Men ved ikke hvad jeg skal gøre eller ikke gøre. Håber du kan hjælpe mig med nogle tanker..
Mange hilsner fra
Theas mor