Pasning - 7 mdr.

29. april 2009

Alder:
7 mdr.

Pasning - 7 mdr.

Hej helen,

Vores dreng er nu 7 og en halv måned. Jeg følger nogenlunde den plan du har givet mig og det går rigtigt fint med måltiderne. Derudover ammer jeg morgen, middag, aften og sen aften.

William er endnu ikke blevet passet af andre end manden et par timer mens jeg har handlet osv, men ellers er det meget mig der tager mig af ham, da manden har travlt med arbejde, hvilket er en klar prioritering lige nu som vi har aftalt og som kun er i en forholdsvis kort periode.

Nu er det sådan at vi er blevet inviteret til 30 års fødselsdag næste måned hvor William vil være 8 mdr. Har indtil nu afvist at være væk fra William om aftenen pga amning, men jeg kunne egentlig godt tænke mig en friaften. Vi ville være afsted fra kl. ...

Annonce

... 17.00 og så ville jeg komme hjem til hans sene amning kl. 23.00. Det betyder jo så at han skal undvære amning aften hvor han skal puttes.

Indtil videre har han overhovedet ikke prøvet at få sutteflaske, så jeg synes egentlig at det er en dårlig ide at begynde med den nu. Han drikker fint af kop så han kunne måske bare få lidt mælk i en kop eller? Min mor har sagt at han meget gerne vil passe og vi har aftalt at hun kommer en aften for at se lidt hvordan vores rutiner er om aftenen med bad, putning osv.

William kender min mor godt og hun har også haft ham et par timer selv om dagen hvor jeg har ordnet have udenfor osv. Det der nok bekymre mig mest er hvordan det skal fungere når jeg ikke er der til at amme ham.

Har du lidt råd?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina