Brev:
Sove ude til fest eller passes af bedsteforældre
15. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Sove ude til fest eller passes af bedsteforældre
Hej Helen,
Tak for dine tidligere besvarelser.
Jeg har dog et andet emne, som jeg gerne vil høre din mening omkring.
Vi skal til sølvbryllup inden længe, hvor vi er inviteret til kl. 18:00. Vi har ca. 2 timers transport hver vej.
Jeg er lidt i tvivl om, hvordan vi griber det an ift vores datters søvn?
Som jeg tidligere har skrevet, træner vi søvn hjemme hos os. Dette vil sige, at hun efterfølgende kun er blevet lagt til at sove for natten hjemme i sin egen seng. Når vi skal til festen skal hun lægges til at sove der, altså et andet sted end hun plejer.
Jeg tænker hun bliver lagt til at sove ligesom hun plejer, bare i sin barnevognskaleche indenfor. (Jeg skal lige have forhørt mig, om der er et afsides rum hun kan ligge i.)
Men hvordan så når vi skal hjem? Vækker vi hende bare og sætter hende i autostolen, eller skal hun tilbydes en gang bryst inden?
Jeg har også overvejet, om hun skal passes af mine forældre. Det vil således være første gang hun skal passes ude. Problemet er bare, at hun ikke tager flaske. Og hun er jo vant til at få bryst inden hun bliver lagt til natten. Kan hun springe aftenamningen over, måske få lidt MM i en kop inden sengetid, eller er det en dårlig idé at blive passet, når hun ikke tager flaske?
I fald hun skal passes, vil det så være mest hensigtsmæssigt at det bliver hjemme hos os i vante omgivelser, eller kan det være hos mine forældre? Hvis hun skal passes hos mine forældre, vil vi køre tilbage dertil og sove, så vi selv kan være der når hun vågner om natten for at få bryst.
Det skal tilføjes, at hvis hun skal passes, vil vi være 2-2½ timers transport væk. Og hvis hun skal passes til festen, vil vi prøve en gang forinden at lade mine forældre lægge hende i seng for natten.
Jeg vil glæde mig til at læse dit svar