Når han afviser brystet

28. juli 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Når han afviser brystet

Hej Helen,

Rasmus på 3 mdr. og 1 uge er ved at være et rigtig livligt og karakterfuldt barn. Han er meget fysisk aktiv og 'snakker' en hel masse og ser ud som om han trives godt. Han vejer nu 5,6 kg (ved fødslen 3366 g).

Hidtil har han være som et lille ur: Efter 3 timer var han sulten og spiste grådigt.

Så begyndte han at spise meget uroligt (du svarede på brevet urolig amning) og nu er det tydeligt, at han er nem at distrahere mens han spiser fordi der er så meget at opleve. Det har ikke været muligt at få ham til at ...

Annonce

... spise ekstra mellemmåltider, som du anbefalede.

Problemet er, at han indimellem afviser brystet efter en ganske kortvarig tår - og det gør han med hyl og skrig. Og han nægter pure at spise igen før næste naturlige spiseperiode - dvs. efter 3 timer.

Han ser ikke ud til at være ved at dø af sult og som faderen siger så er han jo glad og har de nydeligste deller og dobbelthage.

Så skal jeg 'tage mig af' dette med at han tilsyneladende spiser mindre - eller er det bare en periode - og han er jo glad nok???

Mange hilsner
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne