Brev:
Når han afviser brystet
28. juli 2008
Alder:
3 mdr.
Når han afviser brystet
Hej Helen,
Rasmus på 3 mdr. og 1 uge er ved at være et rigtig livligt og karakterfuldt barn. Han er meget fysisk aktiv og 'snakker' en hel masse og ser ud som om han trives godt. Han vejer nu 5,6 kg (ved fødslen 3366 g).
Hidtil har han være som et lille ur: Efter 3 timer var han sulten og spiste grådigt.
Så begyndte han at spise meget uroligt (du svarede på brevet urolig amning) og nu er det tydeligt, at han er nem at distrahere mens han spiser fordi der er så meget at opleve. Det har ikke været muligt at få ham til at spise ekstra mellemmåltider, som du anbefalede.
Problemet er, at han indimellem afviser brystet efter en ganske kortvarig tår - og det gør han med hyl og skrig. Og han nægter pure at spise igen før næste naturlige spiseperiode - dvs. efter 3 timer.
Han ser ikke ud til at være ved at dø af sult og som faderen siger så er han jo glad og har de nydeligste deller og dobbelthage.
Så skal jeg 'tage mig af' dette med at han tilsyneladende spiser mindre - eller er det bare en periode - og han er jo glad nok???
Mange hilsner
Lene