Vælger brystet fra

27. juli 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Vælger brystet fra

Hej Helen

Tak for dine svar ang. Luna og det at sove på eget værelse, det går rigtig godt. Jeg bliver dog allerede nødt til at spørge dig til råds igen.

Jeg tror Luna er ved at vælge amningen fra. Når jeg tilbyder brystet tager hun 3 -4 sug og så vender hun sig begynder at tale og kravle væk, jeg forsøger at lægger hendes hoved hen igen, men vender sig.

7.00 tilbyder bryst men vælger det fra
7.30 grød lavet på mme eller en / bolle med smør/ost, drikker kold mme af kop ca ½ dl.
Formiddag får hun frugt/grønt og nu surmælksprodukter, vand til.
Lur
12.00 Frokost bondebrød med pålæg, grønt, ...

Annonce

... vand.
Eftermiddag frugt og surmælksprodukt, vand.
Ammes og læggers til eftermiddags lur (her vil hun gerne tage bryst)
18.30 Aftensmad, det samme som os + grønssagsmos, kold mme af kop. Hvis vi ikke har mme får hun sødmælk.
20.30 tilbydes bryst, men er også begyndt at vælge det fra. Kravler og tumler, som om hun lige skal have det sidste krudt brændt af inden hun skal sove.

Skal jeg stoppe med at amme?
Hvis jeg stopper/ Luna vælger amningen fra, får hun så nok mælk.
Skal jeg give hende sutteflaske (det har hun aldrig fået)
Skal jeg give hende mme eller komælk?

På forhånd tak for hjælpen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.