Amning og udtrapning

25. juli 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Amning og udtrapning

Kære Helen

Så melder sig et nyt spørgsmål. Det går fint med grøden. Hun får 2 x om dagen stadigvæk. Prøvede nogle gange med topping (frugt/bær til middag og lidt grøntsag til aften) hun reagerede dog med et langt grådanfald og for os at se mavekneb, så holder vi lidt pause med igen.

Med hensyn til aftenamning tror jeg du misforstod mit spørgsmål sidst :) - var ikke for at få hende til at sove længere, for kan vi vist ikke forlange bedre end hun gør, men for at jeg blev mere uafhængig. Og netop det handler mit spørgsmål ...

Annonce

... om.

Omkring udtrapning af amning. Bliver nødt til allerede nu at planlægge frem i tiden, da jeg skal starte arbejde til oktober og Tilde skal gå hjemme med farmand i 1½ måned.

Har forsøgt med flaske til natten, men hun vil ikke tage den. Hun tager flasken fint nok med alm vand og med min mælk, men ved MME bliver hun ked af det og spytter det simpelthen ud.
Skal vi fortsætte med at prøve?

Kunne vi evt. "blande" MM og MME til at starte med?

Det er vel også muligt at udtrappe amning uden flaske?

Savner lige et par gode råd..

Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Som saedvanligt: Tusind tak for dine dejlige raad og brugbare viden! Det er fantastisk at have dig

Mange hilsner
Camilla