Brev:
Nok vægtøgning?
24. juli 2008
Alder:
2 mdr.
Nok vægtøgning?
Hej Helen,
Det er første gang, at jeg skriver til dig.
Jeg har en dejlig søn på 10½ uge. Han var en stor krabat, da han blev født - nemlig 4700gr. og 55 cm. lang. Mit spørgsmål går på, om han tager nok på - han bliver ammet fuldt ud og jeg har ikke suppleret med noget endnu. Vi har mulighed for at veje og måle ham på min kærestes arbejde og tallene er derfor ret korrekte.
Som skrevet var han 4700 gr. og 55 cm ved fødslen.
Og siden har tallene været således;
21 dage - 5011 gr. og 56,8 cm
5 uger og 2 dage - 5494 gr. og 59 cm.
7 uger og 6 dage - 5906 gr. og 61 cm
10 uger og 1 dag - 6175 gr. og 63,7 cm.
Han har altså kun taget 1475 gr. på siden fødslen - er det ok? - har siddet og læst lidt på andres indlæg og synes at deres børn har taget betydeligt mere på på 10 uger.
Han sover nogenlunde; om dagen svinger det noget, nogle dage tager han sig nogle ordentlige lure på 2,3,4 timer og andre dage sover han kortere lure - sen eftermiddag/aften er han ofte vågen i mange timer. Han sover for det meste til natten ved en 22-23 tiden, når jeg/vi også går i seng. Bliver så ammet kl.ca. 2 og 5 og "står op" ml. kl.7-8.
Jeg synes, at amningen går ok. Han har de sidste dage dog virket "irriteret" ved bryst, kaster sig klynkende rundt, tager fat, slipper, tager fat slipper etc. Jeg véd i virkeligheden ikke om det er fordi der ikke er noget mælk, eller om han bare ikke er sulten og i virkeligheden bare træt. For oftest er det om aftenen, hvor han ammes meget og har været vågen i mange timer.
Håber du kan finde rundt i mit brev!
Tak for svar :o).
Med venlig hilsen
Sofie