Urolig under amning - 4 mdr.

22. juni 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Urolig under amning - 4 mdr.

Hej igen.

Her kommer andet spørgsmål på meget kort tid (to på en dag... wauw)

Min dreng har de obligatoriske skarpe negle, og selvom neglene er blevet klippet kan de små fingre stadig nive noget så grusomt.

Udfordringen ligger i at han ligger og vifter med den frie arm, når han bliver ammet. Af og til får han sat hånden på brystet og så tager han fat med hele hånden - en ret smertefuld oplevelse, hvis han ikke har fået klippet negle - og enten hiver hånden (og brystet han har fat i) ind mod sig selv, eller skubber væk. Hvis han skubber væk, skubber han det ud af munden på sig selv og gør ham arrig over at måltidet bliver afbrudt.

For det meste er der ingen problemer, når jeg først får ham til at tage fat i BHen eller min finger. Hvis han derimod ligger og sparker kan det være noget af en udfordring at få ham til at ligge stille nok til at han ikke hiver brystet ud af munden på sig selv.

En del gange er det sket at han har ...

Annonce

... skubbet/hevet/vredet brystet ud af sin mund, og så bliver han nærmest desperat. Han åbner munden på fuld gab og drejer hovedet hurtigt fra side til side. Han fanger brystet, sutter et par gange og drejer så hovedet til den ene eller anden side med et ryk, hvorefter han søger igen.
Han er tydeligvis sulten, men det gør enormt ondt på mig hver gang han rykker brystet ud - han slækker ikke på sin sutten når han drejer hovedet.

Det værste er når han nærmest begynder at hulke mens han sparker, flagrer med armen og bliver mere og mere desperat efter mad. Når han rykker hovedet væk vælter der mælk ud af munden på ham, så mælken er der godt nok - det virker som om han bliver sur over at han får mad i munden, ligesom han bliver sur, hvis det kun er vand fra en sutteflaske eller bare en sut han får.

Kære Helen, kan du hjælpe mig med et råd?
Jeg venter stadig på at høre fra min sundhedsplejerske - jeg er ikke just først i køen her efter strejken.

Hilsen Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige