Brev:
Urolig under amning - 4 mdr.
22. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Urolig under amning - 4 mdr.
Hej igen.
Her kommer andet spørgsmål på meget kort tid (to på en dag... wauw)
Min dreng har de obligatoriske skarpe negle, og selvom neglene er blevet klippet kan de små fingre stadig nive noget så grusomt.
Udfordringen ligger i at han ligger og vifter med den frie arm, når han bliver ammet. Af og til får han sat hånden på brystet og så tager han fat med hele hånden - en ret smertefuld oplevelse, hvis han ikke har fået klippet negle - og enten hiver hånden (og brystet han har fat i) ind mod sig selv, eller skubber væk. Hvis han skubber væk, skubber han det ud af munden på sig selv og gør ham arrig over at måltidet bliver afbrudt.
For det meste er der ingen problemer, når jeg først får ham til at tage fat i BHen eller min finger. Hvis han derimod ligger og sparker kan det være noget af en udfordring at få ham til at ligge stille nok til at han ikke hiver brystet ud af munden på sig selv.
En del gange er det sket at han har skubbet/hevet/vredet brystet ud af sin mund, og så bliver han nærmest desperat. Han åbner munden på fuld gab og drejer hovedet hurtigt fra side til side. Han fanger brystet, sutter et par gange og drejer så hovedet til den ene eller anden side med et ryk, hvorefter han søger igen.
Han er tydeligvis sulten, men det gør enormt ondt på mig hver gang han rykker brystet ud - han slækker ikke på sin sutten når han drejer hovedet.
Det værste er når han nærmest begynder at hulke mens han sparker, flagrer med armen og bliver mere og mere desperat efter mad. Når han rykker hovedet væk vælter der mælk ud af munden på ham, så mælken er der godt nok - det virker som om han bliver sur over at han får mad i munden, ligesom han bliver sur, hvis det kun er vand fra en sutteflaske eller bare en sut han får.
Kære Helen, kan du hjælpe mig med et råd?
Jeg venter stadig på at høre fra min sundhedsplejerske - jeg er ikke just først i køen her efter strejken.
Hilsen Mia