Brev:
Urolig amning
21. juni 2008
Alder:
2 mdr.
Urolig amning
Hej Helen,
Jeg er løbet ind i problemet urolig amning.
Rasmus på 8 uger er på det seneste begyndt at være meget urolig under amningen, som han ellers har været superdygtig til.
Han starter fint med at suge til, men efter en kort periode (5-10 minutter, han plejede at spise i 20 minutter) begynder han at slå ud med arme og ben og skiftevis slippe og tage brystvorten, som han hiver rundt med.
Derfor får han sjældent de 20 minutters mad, som han ellers plejede, men lander snarere på 10-15 minutter.
Jeg har fået det råd at holde ham fast ind til mig, evt. holde lidt om hans nakke for at 'styre ham' - og i det hele taget at vise ham, at jeg vil hjælpe ham, når jeg går ind og styrer det hele lidt for ham.
Men hvordan gør man egentlig det?
Og hvad er dit råd i forhold til urolig amning?
- og ikke mindst: det er vel forhåbentlig bare en periode, han skal igennem, ikk'???
Med venlig hilsen
Lene