Brev:
Amning og søvn - har prøvet zoneterapi
11. juni 2008
Alder:
1 mdr.
Amning og søvn - har prøvet zoneterapi
Hej igen Helen.
Tak for din tidligere hjælp.
Nu er Sylvester 6½ uge og er en lang tung dreng. Han er lidt over gennemsnit både med vægt og i længden.
Han har været til tjek hos lægen, der sagde alt var fint, men at hun godt ku se og mærke luften i hans mave. Hun foreslog at jeg ammer hver anden time og lader ham være "lidt sulten" altså tage ham fra, så han ikke bliver for proppet og så han ikke bliver mega sulten inden næste amning...så forsluger han sig ikke af sult og tager ikke så meget luft ind...var pointen.
Det går også fint nok om dagen, for Sylvester vil stadig ikke sove særlig meget og er vågen lange stræk af gangen....jeg synes ikke at det har effekt på luften i maven, at lægge ham til oftere og det skær i mit hjerte at vække ham, når han endelig sover.....her tænker jeg på nætterne som er der han sover bedst...op til 3-4 (enkelte gange 5) timer af gangen. Jeg trænger også meget til at få søvn.
Hvad siger du til lægens råd og jeg vil gerne have en masse ideer til, hvordan jeg bedre kan få Sylvester til at sove og gerne mere end ½ timer. Han er ofte vågen 4 timer eller mere af gangen.. hjælper lidt hvis jeg svøber armene, men vil ikke svøbe benene når han bruger dem i søvne til at komme af med luften.
Vi har prøvet zoneterapi i dag, på lægens opfordring, og nu er jeg spændt på om det virker. Sylvester har faktisk sovet 2 lure både morgen og aften i dag...trods en stresset mor.
Håber ikke at det blev for rodet, men jeg er godt nok ved at være træt nu...
Sidste hurtige spørgsmål: Findes der mødregrupper på nettet for jeg mangler ligesindede at tale med og dele erfaringer mm (strejken har varet læææænge nu).
Tak for hjælpen.
Ida