Amning og søvn - har prøvet zoneterapi

11. juni 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Amning og søvn - har prøvet zoneterapi

Hej igen Helen.

Tak for din tidligere hjælp.

Nu er Sylvester 6½ uge og er en lang tung dreng. Han er lidt over gennemsnit både med vægt og i længden.

Han har været til tjek hos lægen, der sagde alt var fint, men at hun godt ku se og mærke luften i hans mave. Hun foreslog at jeg ammer hver anden time og lader ham være "lidt sulten" altså tage ham fra, så han ikke bliver for proppet og så han ikke bliver mega sulten inden næste amning...så forsluger han sig ikke af sult og tager ikke så meget luft ind...var pointen.

Det går også fint nok om dagen, for Sylvester vil stadig ikke sove særlig meget og er vågen lange stræk af gangen....jeg synes ikke at det har effekt på luften i maven, at lægge ham til oftere og det skær i mit hjerte at vække ham, når han endelig sover.....her tænker jeg på nætterne som er der han sover ...

Annonce

... bedst...op til 3-4 (enkelte gange 5) timer af gangen. Jeg trænger også meget til at få søvn.

Hvad siger du til lægens råd og jeg vil gerne have en masse ideer til, hvordan jeg bedre kan få Sylvester til at sove og gerne mere end ½ timer. Han er ofte vågen 4 timer eller mere af gangen.. hjælper lidt hvis jeg svøber armene, men vil ikke svøbe benene når han bruger dem i søvne til at komme af med luften.

Vi har prøvet zoneterapi i dag, på lægens opfordring, og nu er jeg spændt på om det virker. Sylvester har faktisk sovet 2 lure både morgen og aften i dag...trods en stresset mor.

Håber ikke at det blev for rodet, men jeg er godt nok ved at være træt nu...

Sidste hurtige spørgsmål: Findes der mødregrupper på nettet for jeg mangler ligesindede at tale med og dele erfaringer mm (strejken har varet læææænge nu).

Tak for hjælpen.
Ida

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor