Amningen giver stadig problemer

9. juni 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Amningen giver stadig problemer

Kære Helen

Amningen bliver ved med at drille mig. Så jeg håber sådan du har et godt Råd. Der ER stadig strejke og jeg kan ikke rigtig finde noget der hjælper I babybogen.

Jeg ved ikke hvad der er galt om det er luft i maven. Men Anna spiser 2 sek og Så bliver hun ked af det. Så prøver jeg at ligge hende til igen, det virker ikke. Hun stopper kun med at græde, hvis jeg Sætter hende på numsen og holder hende over min ene hånd og klapper hende på ryggen med den anden. Når jeg ligger hende til igen starter det forfra, så hun får ikke ret meget mad på den måde. Så har jeg prøvet at ligge hende til at sove men det vil hun ikke, sikkert fordi hun stadig ER sulten

Så har jeg prøvet og lave en flaske til hende I håb om det var bedre, men den ...

Annonce

... spiser hun kun 40 ml af. Ved ikke om det er fordi hun er begyndt og syntes det smager grimt, da hun ikke har spist det op de gange vi har prøvet og give hende en flaske. Hun for max. en flaske hver anden dag.

Jeg har taget alt tøjet af hende, så hun kun ligger i sin ble med en stofble over. OG Hun har ikke Rød numse der kan genere hende. Hun har noget Rødt udslet på halsen og overkroppen lidt små Røde skjolder og lidt knopper Så jeg Går ud fra det ER hormonknopper og ikke har noget og gøre med hun græder når jeg prøver at give hende mad. Der ER faktisk kun 1 amning ud af 8-9 stk. Der går nogenlunde hvor hun ikke græder efter et kort øjeblik og det ER den om natten. Der begynder hun først og lave flitsbue efter 10-15 min.

Kærlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Efterveer

Efter fødslen skal livmoderen trække sig sammen til normal størrelse igen, - disse sammentrækninger kalder man efterveer. Jo flere børn man har født, jo mere vil livmoderen skulle trække sig sammen, og jo værre er efterveerne ofte.

Efterveer mærkes ofte under amning. Når barnet dier ved brystet, produceres hormonet oxytocin, der får livmoderen til at trække sig sammen og i dagene efter fødslen vil livmoderen gradvist blive mindre - lige efter fødslen går livmoderen ofte til...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!