Svamp i brystet og problemer med søvnen

5. juni 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Svamp i brystet og problemer med søvnen

Hej Helen

Jeg har skrevet til dig tidl. angående smerter i brystet efter amning. Jeg er efterfølgende begyndt at behandle det for svamp. Har smurt med Brentangel efter hver amning plus min datters gummer/mund. Syntes det har haft nogen effekt men har fortsat smerter, dog er de aftaget.

Det gør mere ondt hvis jeg fx. skal gå en tur lige efter amning. Tyder det på svamp når det har haft noget effekt.. og hvor lang tid kan det evt. tage at slippe af med sådan en infektion? Har nu behandlet i ca. halvanden uge.

Der er fortsat intet at se i min datters mund.

Derudover har jeg et spørgsmål angående søvn. Vi har store problemer om dagen med at få hende til at sove for sig selv. Hun kan godt sove 2 til 2.5 time i træk hvis hun er hos en af os, men dette er uholdbart i længden da vi aldrig har hænderne fri...

I starten kunne hun godt sove i liften men efterhånden som hun er blevet mere bevidst vil hun kun sove hos os eller i slynge. Er det pga. slyngebrug at hun har vænnet sig til dette?

Vil meget gerne kunne få hende til at sove for sig selv, har forsøgt at ligge hende fra mig efter amning, ...

Annonce

... men hun vågner og ser meget undrende ud og ligger og kigger nogle min. inden hun græder og vil op igen. Hun er ikke så god til at bruge sut, har prøvet flere forskellige men hun sutter et par gange og spytter den ud.

Jeg syntes det er svært at holde struktur på dagen, prøver nogle gange at kører hende i barnevogn om formmiddagen, men andrer gange er jeg så træt at jeg ikke orker det... Er det manglende rutine der forstyrrer hendes søvn? hun har også svært ved at falde til ro i barnevognen, men når det lykkedes kan hun også sove lange stræk der, vel at mærke hvis jeg fortsætter med at gå rundt, står jeg stille vågner hun.

Kan læse udfra dine andre svar at meget vågne børn tit er sultne børn, men hun vejer ca. 4900 nu (vejede 3100 gram ved fødslen) så umiddelbart virker det ikke til at det er sult?

Jeg ammer og har ikke givet erstatning endnu... vil gerne undgå dette... men vil selvfølgelig benytte det hvis det er nødvendigt...

Ved godt hun ikke har helt rytme endnu som 2 mdr. men vil meget gerne støtte op omkring at hun får.

Så hvordan skal vi gribe det an... ?

Med venlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor