Brev:
Svamp i brystet og problemer med søvnen
5. juni 2008
Alder:
2 mdr.
Svamp i brystet og problemer med søvnen
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig tidl. angående smerter i brystet efter amning. Jeg er efterfølgende begyndt at behandle det for svamp. Har smurt med Brentangel efter hver amning plus min datters gummer/mund. Syntes det har haft nogen effekt men har fortsat smerter, dog er de aftaget.
Det gør mere ondt hvis jeg fx. skal gå en tur lige efter amning. Tyder det på svamp når det har haft noget effekt.. og hvor lang tid kan det evt. tage at slippe af med sådan en infektion? Har nu behandlet i ca. halvanden uge.
Der er fortsat intet at se i min datters mund.
Derudover har jeg et spørgsmål angående søvn. Vi har store problemer om dagen med at få hende til at sove for sig selv. Hun kan godt sove 2 til 2.5 time i træk hvis hun er hos en af os, men dette er uholdbart i længden da vi aldrig har hænderne fri...
I starten kunne hun godt sove i liften men efterhånden som hun er blevet mere bevidst vil hun kun sove hos os eller i slynge. Er det pga. slyngebrug at hun har vænnet sig til dette?
Vil meget gerne kunne få hende til at sove for sig selv, har forsøgt at ligge hende fra mig efter amning, men hun vågner og ser meget undrende ud og ligger og kigger nogle min. inden hun græder og vil op igen. Hun er ikke så god til at bruge sut, har prøvet flere forskellige men hun sutter et par gange og spytter den ud.
Jeg syntes det er svært at holde struktur på dagen, prøver nogle gange at kører hende i barnevogn om formmiddagen, men andrer gange er jeg så træt at jeg ikke orker det... Er det manglende rutine der forstyrrer hendes søvn? hun har også svært ved at falde til ro i barnevognen, men når det lykkedes kan hun også sove lange stræk der, vel at mærke hvis jeg fortsætter med at gå rundt, står jeg stille vågner hun.
Kan læse udfra dine andre svar at meget vågne børn tit er sultne børn, men hun vejer ca. 4900 nu (vejede 3100 gram ved fødslen) så umiddelbart virker det ikke til at det er sult?
Jeg ammer og har ikke givet erstatning endnu... vil gerne undgå dette... men vil selvfølgelig benytte det hvis det er nødvendigt...
Ved godt hun ikke har helt rytme endnu som 2 mdr. men vil meget gerne støtte op omkring at hun får.
Så hvordan skal vi gribe det an... ?
Med venlig hilsen
Camilla