Brev:
Amning i fremtiden
5. juni 2008
Alder:
4 mdr.
Amning i fremtiden
Hej.
Jeg har et spørgsmål, der går lidt ud i fremtiden. Jeg skal arrangere et stort firmaarrangement, som skal løbe af stablen i midt september. Det betyder, at min datter, der til den tid vil være 7½ måned, skal passes af bedstemor så meget, som det kan lade sig gøre i tre dage. Mit spørgsmål er, hvor meget bryst, et barn normalt får i den alder (hun får kun bryst nu, hvor hun lige er rundet de 4 mdr.)?
Derudover vil jeg høre, om det anbefales, at man giver bryst fuldt ud så længe som muligt efter, de er blevet 4 mdr. eller om man anbefaler, at man så småt går i gang med lidt grød mv.? Nu tænker jeg på, om deres immunforsvar kan blive bedre ved, at jeg bliver ved med kun at amme. Hun er begyndt at kigge lidt efter maden, vi spiser.
På forhånd tak!