Brev:
Er der behov for madsupplement
3. juni 2008
Alder:
3 mdr.
Er der behov for madsupplement
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig før, vedrørende min drengs sovevaner (vi bor i Finland). Han er snart 3 måneder, trives fint, og sover om dagen ca. de 3 lure du anbefaler, nogle gange kortere andre gange længere. Alt efter hvor tidligt han står op (nogle gange kl. 6 andre gange først 7.30), og hvor sent den sidste eftermiddagslur falder, bliver han puttet mellem kl 19-21. Herefter sover han til ca. 23, hvor jeg vækker ham når jeg selv går i seng, for at undgå, at blive vækket en time senere.
Herefter kan han sove 3-4 timer i træk, men vågner så ca. hver time frem til han står op, hvor jeg ammer ham hver gang. Han sover i egen seng, hvilket han virker tryg nok ved. Da han er en stor dreng på over 7 kg og 65 cm lang nu, har jeg overvejet, om lidt supplement (modermælkserstatning), vil kunne ham til at sove lidt længere sidst på natten? Er det OK at vække ham inden jeg selv går i seng?
Venlige Hilsner fra Malene
Kære Malene