Brev:
Hjælp, jeg er en sut
1. juni 2008
Alder:
1 mdr.
Hjælp, jeg er en sut
Kære Helen.
Vi er så heldige at være forædre til en dejlig dreng på 4 uger, som er sund og rask (håber vi!) og som lader til at trives godt i denne verden.
Dog har vi et lille problem som vi håber du kan hjælpe os med. Han er utrolig afhængig af brystet og accepterer ingen anden trøst. Han vil bogstavelig talt ligge ved brystet næsten uafbrudt og nogle gange ammer jeg 10-12 gange om dagen. Selvfølgelig ikke fulde måltider, det kan mine bryster slet ikke følge med i!
Vi har prøvet sutten og den tager han gerne, men kun når han er mæt og i godt humør. Vi har prøvet noget erstatning og det vil han godt ta, men ikke som trøst, kun hvis han er meget sulten.
Endvidere er han kommet ind i en periode hvor han kun sover meget korte perioder ad gangen.
Vi kan gå en tur i barnevognen hvor han sover de første 25 min hvorefter han vågner pludseligt, ud af det blå, og så vil han kun ha bryst, selvom jeg mener at ha givet ham alt hvad der var i brysterne.
Han blev vejet 18 dage efter fødslen hvor han havde taget 400 gr på hvilket sundhedsplejersken mente var fint.
Han vil også helst falde i søvn ved brystet hvilket jo så skaber en del uro når vi skal flytte ham, for han vågner og vil så ha bryst igen!
Den onde cirkel er ved at ta pusten fra mig og jeg er ved at være godt træt af at være i "amme-lås"
Håber du har nogle gode råd!
Kærlig hilsen
Malin og Mads (og lille Isak)