Hjælp, jeg er en sut

1. juni 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Hjælp, jeg er en sut

Kære Helen.

Vi er så heldige at være forædre til en dejlig dreng på 4 uger, som er sund og rask (håber vi!) og som lader til at trives godt i denne verden.

Dog har vi et lille problem som vi håber du kan hjælpe os med. Han er utrolig afhængig af brystet og accepterer ingen anden trøst. Han vil bogstavelig talt ligge ved brystet næsten uafbrudt og nogle gange ammer jeg 10-12 gange om dagen. Selvfølgelig ikke fulde måltider, det kan mine bryster slet ikke følge med i!

Vi har prøvet sutten og den tager han gerne, men kun når han er mæt og i godt humør. Vi har prøvet noget erstatning og det vil han godt ta, men ikke som trøst, kun hvis han er meget sulten.

Endvidere er han kommet ind i en ...

Annonce

... periode hvor han kun sover meget korte perioder ad gangen.

Vi kan gå en tur i barnevognen hvor han sover de første 25 min hvorefter han vågner pludseligt, ud af det blå, og så vil han kun ha bryst, selvom jeg mener at ha givet ham alt hvad der var i brysterne.

Han blev vejet 18 dage efter fødslen hvor han havde taget 400 gr på hvilket sundhedsplejersken mente var fint.

Han vil også helst falde i søvn ved brystet hvilket jo så skaber en del uro når vi skal flytte ham, for han vågner og vil så ha bryst igen!

Den onde cirkel er ved at ta pusten fra mig og jeg er ved at være godt træt af at være i "amme-lås"

Håber du har nogle gode råd!

Kærlig hilsen

Malin og Mads (og lille Isak)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor