Brev:
Amning - får mit barn mælk nok?
30. maj 2008
Alder:
1 mdr.
Amning - får mit barn mælk nok?
Kære Helen
Jeg har en dreng på 7 uger som jeg ammer fuldt ud. Jeg ammer ca 8-10 gange i døgnet i 5-10 min. Jeg har givet ham en flaske med mme ca hver 2-3. dag, hvor han godt kan drikke 50-60 ml.
Han vejede 4300 g ved fødslen, og er i dag oppe på 5800 g (ifølge vores badevægt).
Men jeg er i tvivl om at jeg har nok mælk til ham pga han ikke har særlig våde bleer i løbet af dagen. Jeg kan heller ikke mærke forskel på brysterne efter amning. Jeg har prøvet at malke ud med en manuel pumpe men der kommer ikke særlig meget ud.
Han plejer kun at vil have det ene bryst, hvis jeg tilbyder det andet vender han hovedet væk og stritter imod.
Ellers er han en glad dreng der pludrer og smiler meget.
Håber du kan fortælle mig lidt om dette :o)
Hilsen Vicki