Brev:
Manglende vækst
29. maj 2008
Alder:
1 mdr.
Manglende vækst
Hej
Jeg har fået en datter den 16. april 08. Ved fødslen vejede hun 2960, og da vi tog hjem fra hospitalet 2770.
Jeg ammer hende fuldt men har haft en del problemer pga meget stærke smerter. Jeg lejede derfor en brystpumpe og gav min datter min mælk på flaske de første par uger. Brystpumpen har jeg nu afleveret igen da mine brystvorter var helet op igen. Det er nu 3 uger siden jeg afleverede maskinen, og min datter får udelukkende bryst.
Jeg har haft besøg af sundhedsplejersken og hun er blevet vejet. Min datter har haft to uger hvor hun tog 125 gram på om ugen, så en enkelt uge hvor hun tog 200 gram på, og nu en uge hvor hun kun har taget 120 gram på. Skal jeg være bekymret og måske give hende noget erstatning?
Jeg har forsøgt at lægge hende til noget oftere, skifte bryst osv, men når hun først har spist i 5-10 min så er hun færdig og ikke længere interesseret. Hun får mad ca. hver 4. time.
Hun er en glad og tilfreds pige. Hun græder aldrig, er opmærksom, kigger en masse, og smil kan man efterhånden også få frem.
Hun blev igår den 28. maj vejet til 3770 gram, hvilket jeg syntes er meget lidt i forhold til at hun nu er 6 uger gammel. Hun har altså i gennemsnit siden hun blev født kun taget 160 gram på om ugen i snit.
Skal jeg være bekymret eller er din vurdering at hun får det hun skal have?