Brev:
Skal jeg stoppe tidlig morgenamning
29. maj 2008
Alder:
9 mdr.
Skal jeg stoppe tidlig morgenamning
Hej Helen.
Min datter blir ammet 3 gange i døgnet, tidlig morgen en gang i løbet af dagen og inden sengetid om aftenen. Hun blir fast puttet til natten ved 19-19:30 tiden hun sover uden vi hører fra hende til ca 3:30 tiden herefter vågner hun ca. hver time nogen gange oftere, nogen gange skal hun bare have sutten og så sover hun videre andre gange er hun lys vågen.
Når hun ikke længere vil ta sig til takke med sutten kommer hun med ind i vores seng og blir ammet klokken kan være alt mellem 03:30 og 06:30. 06:30 er dog meget få gange hun har sovet så længe inde på sit eget værelse. Når hun så kommer ind til os falder hun for det meste i søvn mens hun blir ammet, men nogen gange som i morges var hun lys vågen og ville ikke sove mere, ikke fedt når klokken kun er 04:15.
Tror du det er bedst jeg stopper med min tidlig morgenamning? Tænker hun måske vågner så tidligt fordi det er en vane at hun får bryst der? Eller kan jeg ikke forvente at et barn på 9 mdr sover bedre sidst på natten?
Det skal lige siges da min datter var 6 mdr var amningen om natten taget helt overhånd, så hun ammede hver time. Min sundhedsplejerske anbefalede der at vi tog en kold tyrker og det lykkedes på 3 nætter at få min datter til at sove igennem, men den tidlige morgenamning bibeholdte jeg. Nu strejker min egen sundhedsplejerske og håber derfor at høre din mening.
Hilsen en mor der håber på mere nattero sidst på natten :o)