Skal jeg stoppe tidlig morgenamning

29. maj 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Skal jeg stoppe tidlig morgenamning

Hej Helen.

Min datter blir ammet 3 gange i døgnet, tidlig morgen en gang i løbet af dagen og inden sengetid om aftenen. Hun blir fast puttet til natten ved 19-19:30 tiden hun sover uden vi hører fra hende til ca 3:30 tiden herefter vågner hun ca. hver time nogen gange oftere, nogen gange skal hun bare have sutten og så sover hun videre andre gange er hun lys vågen.

Når hun ikke længere vil ta sig til takke med sutten kommer hun med ind i vores seng og blir ammet klokken kan være alt mellem 03:30 og 06:30. 06:30 er dog meget få gange hun har sovet så længe inde på sit eget værelse. Når hun så kommer ind til os falder hun for det meste i søvn mens hun blir ammet, men nogen gange som i morges var hun ...

Annonce

... lys vågen og ville ikke sove mere, ikke fedt når klokken kun er 04:15.

Tror du det er bedst jeg stopper med min tidlig morgenamning? Tænker hun måske vågner så tidligt fordi det er en vane at hun får bryst der? Eller kan jeg ikke forvente at et barn på 9 mdr sover bedre sidst på natten?

Det skal lige siges da min datter var 6 mdr var amningen om natten taget helt overhånd, så hun ammede hver time. Min sundhedsplejerske anbefalede der at vi tog en kold tyrker og det lykkedes på 3 nætter at få min datter til at sove igennem, men den tidlige morgenamning bibeholdte jeg. Nu strejker min egen sundhedsplejerske og håber derfor at høre din mening.

Hilsen en mor der håber på mere nattero sidst på natten :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin