Av, mit barn bider mig!

27. maj 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Av, mit barn bider mig!

Hej Helen

Det er altså genialt, at man kan skrive til dig, især nu, når nu vores egen sundhedsplejerske strejker! Og Mutti hér sidder altid klar med 20 spørgsmål til professoren.

Aliah er nu blevet 7 ½ mdr og har for lidt over en måned siden fået sine første tænder; de to fortænder i undermunden. Hun har en rigtig dårlig vane med, at bide mig når jeg ammer hende, og 2 gange har hun bidt hul!

Jeg overvejer, at begynde at nedtrappe amningen, men kan læse flere steder at det anbefales at amme til barnet er min. 9 mdr.?!? Jeg vil gå langt for at dét skal lykkes, men jeg kan simpelthen ikke vænne hende af med at bide, og det resulterer i, at det varer længe før min mælk løber til, hvilket så igen resulterer i at hun bli´r utålmodig og bider..suk!

Jeg er, som du sikkert kan læse dig frem til, lidt splittet, for jeg synes det ville være en fjollet at sku´ introducere hende for flasker og mme, når nu jeg har svoret, at jeg ville amme hende så længe det var muligt! Omvendt er det selvfølgelig enormt frustrerende, at hun ikke forstår, at det gør ondt, selvom jeg hyler som en varulv!

Om ca. 2 mdr skal hun starte i vuggestue (så der hører du nok fra PylreMutti igen), så endnu et spørgsmål kunne være, ...

Annonce

... om det i virkeligheden ikke var meget smart, at begynde at trappe ned nu, for hun kommer jo så til at undvære 1 – 2 gange amning i løbet af en dag..?!

En ting mere, nu jeg sidder her alligevel; hun spiser nu 3 sunde, solide hovedmåltider hver dag og får frugt og skorper ind imellem. Jeg ammer hende 3 – 4 gange i løbet af dagen. Indtil for 10 dages tid siden sov hun stort set igennem, evt. med en opvågning ved 3-tiden og så ellers bare sovesovesove til kl. 8 om morgenen. Men nu er hun vågen helt op til 5 gange om natten; skal jeg se om jeg kan mase endnu et måltid ind i løbet af dagen?

Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er fordi, jeg ikke har så meget mælk til hende som tidligere eller om der måske ikke er så meget næring i??

Hun er også begyndt at være ked af det når hun bli´r lagt, selvom vi har haft helt faste rutiner fra hun var lillebitte, så måske er det noget helt andet..

Anyways; kan du hjælpe mig med at finde ud af, hvordan hun får sin fantastiske soverytme igen? Det sku´jo gerne være på plads når hun skal starte i institution og jeg skal på arbejde..

Wauw, jeg satte mig ellers for, at fatte mig i korthed, men det glippede!

På forhånd tak for hjælpen!

Venlig hilsen
Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika