Brev:
Av, mit barn bider mig!
27. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Av, mit barn bider mig!
Hej Helen
Det er altså genialt, at man kan skrive til dig, især nu, når nu vores egen sundhedsplejerske strejker! Og Mutti hér sidder altid klar med 20 spørgsmål til professoren.
Aliah er nu blevet 7 ½ mdr og har for lidt over en måned siden fået sine første tænder; de to fortænder i undermunden. Hun har en rigtig dårlig vane med, at bide mig når jeg ammer hende, og 2 gange har hun bidt hul!
Jeg overvejer, at begynde at nedtrappe amningen, men kan læse flere steder at det anbefales at amme til barnet er min. 9 mdr.?!? Jeg vil gå langt for at dét skal lykkes, men jeg kan simpelthen ikke vænne hende af med at bide, og det resulterer i, at det varer længe før min mælk løber til, hvilket så igen resulterer i at hun bli´r utålmodig og bider..suk!
Jeg er, som du sikkert kan læse dig frem til, lidt splittet, for jeg synes det ville være en fjollet at sku´ introducere hende for flasker og mme, når nu jeg har svoret, at jeg ville amme hende så længe det var muligt! Omvendt er det selvfølgelig enormt frustrerende, at hun ikke forstår, at det gør ondt, selvom jeg hyler som en varulv!
Om ca. 2 mdr skal hun starte i vuggestue (så der hører du nok fra PylreMutti igen), så endnu et spørgsmål kunne være, om det i virkeligheden ikke var meget smart, at begynde at trappe ned nu, for hun kommer jo så til at undvære 1 – 2 gange amning i løbet af en dag..?!
En ting mere, nu jeg sidder her alligevel; hun spiser nu 3 sunde, solide hovedmåltider hver dag og får frugt og skorper ind imellem. Jeg ammer hende 3 – 4 gange i løbet af dagen. Indtil for 10 dages tid siden sov hun stort set igennem, evt. med en opvågning ved 3-tiden og så ellers bare sovesovesove til kl. 8 om morgenen. Men nu er hun vågen helt op til 5 gange om natten; skal jeg se om jeg kan mase endnu et måltid ind i løbet af dagen?
Jeg kan ikke helt finde ud af, om det er fordi, jeg ikke har så meget mælk til hende som tidligere eller om der måske ikke er så meget næring i??
Hun er også begyndt at være ked af det når hun bli´r lagt, selvom vi har haft helt faste rutiner fra hun var lillebitte, så måske er det noget helt andet..
Anyways; kan du hjælpe mig med at finde ud af, hvordan hun får sin fantastiske soverytme igen? Det sku´jo gerne være på plads når hun skal starte i institution og jeg skal på arbejde..
Wauw, jeg satte mig ellers for, at fatte mig i korthed, men det glippede!
På forhånd tak for hjælpen!
Venlig hilsen
Sine