Brev:
Baby, sur og tvær når hun er vågen
27. maj 2008
Alder:
1 mdr.
Baby, sur og tvær når hun er vågen
Kære Helen,
Jeg har læst mange af dine svar, og jeg synes du virker både kompetent og sød, så derfor har jeg besluttet at henvende mig.
For præcis 5 uger siden blev jeg mor for anden gang til en stor pige på lige over 4 kilo. På hospitalet løb mælken ikke til, og jeg måtte derfor give hende mme (nutramigen), da hun skreg uafbrudt første nat. Hun var meget rolig og tilfreds. På 5 dagen løb mælken til, og jeg har herefter ammet hende næsten fuldt (giver ca. 100 ml. mme om aftenen, men det er vist egentlig unødvendigt - vi begyndte på dette for et par uger siden!).
De første dage hjemme var hun meget nem, men så begyndte hun at skrige meget. Hun sover rigtig meget - er vel kun vågen SAMMENLAGT 4 timer i døgnet, men men.. når hun er vågen, så er hun altid utilfreds og skrigeturene er der både formiddag og aften, hvor vi går rundt med hende skiftevis på armen, i barnestolen, vugger hende i vuggen, op på armen, amme lidt-nåh-det hjalp ikke, gå mere rundt osv. Hun ammer en gang i timen -dag og nat. Det er selvsagt meget anstrengende for mig. Hun drikker ved det første bryst, og hun slipper selv, når hun er mæt. Hun vil ikke have det andet bryst, selvom jeg tilbyder det. Hun har taget meget på, hun vejer allerede 5660 gram.
Min ældste datter på 6 år havde svær kolik, så disse skrigeture bringer meget kedelige minder frem, og jeg er meget fortvivlet over det. Min ældste datter blev ammet til hun var 5 mdr, hvor vi fra den ene dag til den næste gik over til mme. Og så blev hun markant nemmere. Derfor mistænker jeg amningen for at være udløser af skrigeturene, men jeg ved det jo ikke.
Hun har afføring 4-5 gange dagligt (normal-gul og grynet). Hun prutter ret meget. Vi bøvser hende af efter måltiderne om dagen (der kommer højst en lille bøvs), men jeg gør det ikke om natten, da hun så vågner helt op. Jeg skal huske at sige, at jeg har silikoneimplantater i brysterne (under brystmusklen).
Tror du det ville hjælpe at skifte til flaske? Jeg holder ikke disse skrigeture ud...
Håber på snarligt svar.