Baby, sur og tvær når hun er vågen

27. maj 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Baby, sur og tvær når hun er vågen

Kære Helen,

Jeg har læst mange af dine svar, og jeg synes du virker både kompetent og sød, så derfor har jeg besluttet at henvende mig.

For præcis 5 uger siden blev jeg mor for anden gang til en stor pige på lige over 4 kilo. På hospitalet løb mælken ikke til, og jeg måtte derfor give hende mme (nutramigen), da hun skreg uafbrudt første nat. Hun var meget rolig og tilfreds. På 5 dagen løb mælken til, og jeg har herefter ammet hende næsten fuldt (giver ca. 100 ml. mme om aftenen, men det er vist egentlig unødvendigt - vi begyndte på dette for et par uger siden!).

De første dage hjemme var hun meget nem, men så begyndte hun at skrige meget. Hun sover rigtig meget - er vel kun vågen SAMMENLAGT 4 timer i døgnet, men men.. når hun er vågen, så er hun altid utilfreds og skrigeturene er der både formiddag og aften, hvor vi går rundt med hende skiftevis på armen, i barnestolen, vugger hende i vuggen, op på armen, amme lidt-nåh-det hjalp ikke, gå mere rundt osv. Hun ammer en gang i timen -dag og nat. Det ...

Annonce

... er selvsagt meget anstrengende for mig. Hun drikker ved det første bryst, og hun slipper selv, når hun er mæt. Hun vil ikke have det andet bryst, selvom jeg tilbyder det. Hun har taget meget på, hun vejer allerede 5660 gram.

Min ældste datter på 6 år havde svær kolik, så disse skrigeture bringer meget kedelige minder frem, og jeg er meget fortvivlet over det. Min ældste datter blev ammet til hun var 5 mdr, hvor vi fra den ene dag til den næste gik over til mme. Og så blev hun markant nemmere. Derfor mistænker jeg amningen for at være udløser af skrigeturene, men jeg ved det jo ikke.

Hun har afføring 4-5 gange dagligt (normal-gul og grynet). Hun prutter ret meget. Vi bøvser hende af efter måltiderne om dagen (der kommer højst en lille bøvs), men jeg gør det ikke om natten, da hun så vågner helt op. Jeg skal huske at sige, at jeg har silikoneimplantater i brysterne (under brystmusklen).

Tror du det ville hjælpe at skifte til flaske? Jeg holder ikke disse skrigeture ud...

Håber på snarligt svar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Regntøj

Børn der bor i Danmark har brug for regntøj, når de skal være udenfor og lege, og vejret er mildt og vådt.

Regntøjet skal være vandtæt, men uimprægneret. Det er en god idé at vælge regntøj af tekstil, nylon (polyamid) eller plasttypen polyurethan (PUR). Gå derimod uden om regntøj af PVC som er mistænkt for at være hormonforstyrrende.

Spørg evt. i forretningen og bed evt. om dokumentation fra producenten.

Regntøjet skal sidde godt uden at stramme. Det...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger