Tager ikke på af amning

26. maj 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Tager ikke på af amning

Kære Helen

Tak for dit sidste svar! Jeg må dog allerede vende tilbage!

Vi har prøvet at give lillebror flaske på alle mulige og umulige måder og med modermælkserstatning (sødet og usødet) og modermælk, men desværre uden held. Vi har også forsøgt med kop, men med samme resultat. Sutten vil han heller ikke have i munden.

Jeg føler, jeg får mindre og mindre mælk! Før var det kun om aftenen, jeg kunne se, at der ikke var nok mælk, til han kunne blive mæt af et "måltid". Nu er det ofte hele dagen!
Han spiser helst hver anden time i løbet af dagen og så ...

Annonce

... gerne hele aftenen.

Om natten spiser han oftest kun én gang (spiser kl. ca. 23, 5 og 7), men nogle gange også hver anden time. Der er ikke nogen rytme i hans søvn om dagen endnu. Han sover typisk 1 time ad gangen og vågner så for at spise og leger eller sover videre.

Vi vejede ham på vores egen vægt, da han blev 3 måneder - han vejede 6,9 kg (4 kg ved fødslen). Nu, næsten 3 uger efter, vejer han 6,5 kg (vejet på samme vægt). Så i følge vores vægt har han tabt sig! Er det ok?

Jeg vil meget gerne høre dine tanker om vores situation.

Venlig hilsen
Tina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge