Brev:
Overproduktion og smerte i brystet efter amning
24. maj 2008
Alder:
2 mdr.
Overproduktion og smerte i brystet efter amning
Hej
jeg har en datter på 7 1/2 uge som jeg ammer fuldt ud.
Mit ene bryst har hele tiden produceret væsenligt mere en det andet og er også en del større i størrelse. For ca. 4 uger siden fik jeg en mælkeknude der fyldte ca. halvdelen af brystet, men som jeg tror jeg fik opløst vha. massage og varme.
Men siden da har jeg haft smerter i brystet efter amning og har også for nylig haft endnu en knude. Det virker som om mælken vælter frem i brystet igen kort tid efter jeg er stoppet amningen ( ca. 5 til 10 min efter) og at hun ikke kan tømme det ordenligt.
Jeg har et lille sår som er ved at hele op, men har ikke på noget tidspunkt haft feber, rødme eller lign.
Har været til lægen flere gange og han mener det kan være fordi brystet ikke bliver tømt ordenligt.
Hvad kan jeg gøre for at komme smerterne til livs og nedsætte overproduktionen i brystet?
Og kan det være noget andet der giver smerter? Tænker på om jeg evt. har kommet til at skade brystvævet under udmalkningen?