Spiser kun lidt men tit

16. maj 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Spiser kun lidt men tit

Hej Helen

Jeg er den stolte mor til en 9 uger gammel dreng. Han vejede 2580 ved fødslen og her 9 uger efter er han oppe og veje 5200.. så han tager rigtig fint på. Jeg ammer 100%.

Jeg er utrolig glad for min lille dreng, MEN er ved at gå ud af mit gode skind og virkelig bekymret for ham. Han spiser allerhøjest 8 min. adgangen ved brystet, så slipper han og vil ikke have mere (tit spiser han kun 3-5 min ad gangen). Han virker mæt og vil ikke have mere, åbner ikke munden når jeg tilbyder ham brystet. Og nu læser og høre jeg jo alle steder at de skal spise minimum 15. min ved brystet. Det gjorde han også i starten, men det er meget længe siden han har ligget så længe.

Det skal lige siges at de min. han så ligger ved brystet og spiser, der synker han virkelig og der kommer meget. Han tager rigtig fint på (2-300 gram om ugen, nogen gange mere) Så han får vel det han skal eller?????? Jeg er meget i tvivl og ved ikke hvad jeg skal gøre. Han spiser ca. hver 1½-2. time. Men har jo så svært ved at sove længere tid adgangen, da ...

Annonce

... han nok ikke bliver ordentlig mæt.

Skal jeg bare lade det være som det er nu, da han jo vokser fint og tager fint på??? eller skal jeg gøre noget ved det?? og hvad kan jeg gøre ved det??

Han spiser lidt men tit...

Han er 9 uger og smiler stadig ikke ret meget bevidst, han har måske smilet 3-5 gange bevidst til mig og min kæreste, men det skal nærmest hives ud af ham. (han er født 23 dage før tid)... Han ligger rigtig meget og trækker sig sammen og har RIGTIG MEGET luft i maven og aff. i HVER ENESTE ble. Kan jeg gøre noget ved dette?? Er han "ulykkelig" eller hvorfor vil han ikke smile til os??

Han har haft gulsot og har stadig lidt, men har de sidste dage været indlagt med urinvejs infektion (fået antibiotika 3 gange daglig i 10 dage) så det kan godt være derfor han ikke har kunne komme af med sin gulsot... kan dette have noget med de to andre spørgsmål (spise/smil) at gøre???

Håber meget du kan hjælpe mig... er virkelig ved at gå ud af mit gode skind.

Tak for en dejlig brevkasse.

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.