Brev:
Ammestop og hvilken modermælkserstatning?
14. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Ammestop og hvilken modermælkserstatning?
Hej Helen
Så vil jeg igen benytte mig af dig, da jeg har følgende spørgsmål:
Jeg påtænker at stoppe med amning og vil gerne gøre det så skånsomt som muligt, da Silke som førnævnt har lidt tendens til forstoppelse. Dette er dog blevet meget bedre efter vi igen har sat dosen af laktulose op så hun nu får 5 ml. om dagen.
Tilbage til amningen... ;0))
Jeg vil gerne stoppe med amning, men har tænkt meget over, hvordan jeg skal gøre det og over hvor lang en periode, så det bliver så skånsomt som muligt over for hendes mave. Håber du har nogle forslag, såvel til fuldt ammestop som delvist ammestop.
Umiddelbart vil jeg ikke have noget imod at bibeholde amning tidlig morgen og inden hun skal i seng, men vil bare gerne være sikker på at hun får stillet sit mælkebehov. Kan du sige noget om hvor meget mælk hun skal have når hun er 7 mdr.?
I forhold til mme... Jeg har fået fortalt, at grøn allomin skulle være bedre for maven ved tendens til forstoppelse. Er det korrekt? Og kan jeg undlade at give hende jern når hun får mme? Er der evt. en mme du kan anbefale?
Med venlig hilsen
Tanja