Brev:
Søvn og amning om natten - 0 mdr.
10. maj 2008
Alder:
0 mdr.
Søvn og amning om natten - 0 mdr.
Kære Helen
Vi har en ti dage gammel pige, og jeg ammer, hvilket jeg tror har fungeret meget godt indtil videre. Jeg er dog i tvivl om, jeg skal amme hende om natten.
Skal jeg vække hende efter f.eks. 4 timer, for at amme hende? Det fik vi at vide på hospitalet, men jeg er i tvivl om det kun gjaldt i de dage, hvor mælken skulle løbe til og amningen skulle op at køre.
Jeg er også i tvivl om jeg ammer hende for tit i løbet af dagen, og om der når at løbe nok god mælk til brysterne. Nogle dage virker hun sulten og søger meget, og der ammer jeg hende måske hver anden time max. Jeg ammer hende ved det bryst, som hun lå ved sidste gang først og derefter ved det andet bryst. Hun falder derefter for det meste i søvn ved brystet, men vågner så snart jeg flytter hende over i liften eller bare ligger hende ved siden af mig.
Undtagen om natten, der kan hun godt bare ligge ved siden af mig og sove, men det vil hun ikke om dagen. Så begynder hun at græde, og kan være utrøstelig i lang tid, nogle gange helt indtil jeg ligger hende til igen. Skal jeg lade være med at tage hende op? Hun vil gerne sove i mine arme som regel, men vil bare ikke ligge alene. Det er ikke altid, hun sutter lige stærkt, når jeg ammer. Nogle gange virker det mere som om, hun bare gerne vil ligge og hygge sig lidt.
Vi vejer hende på egen vægt, da vi ikke har haft besøg af en sundhedsplejerske endnu pga strejken. Hun tisser regelmæssigt, som hun skal, og har også afføring mindst en gang i døgnet. Afføringen er remulade farvet.
Jeg er meget i tvivl, om hun får den næring, hun skal have, og hvad jeg skal gøre for at hjælpe hende til at sove andre steder end i mine arme.
Håber du kan hjlæpe med et par gode råd.
Med venlig hilsen
Eva