Brev:
Afviser amning
2. maj 2008
Alder:
8 mdr.
Afviser amning
Hej Helen
Ja så har vi brugt for din hjælp igen!! Vi skulle have haft besøg af vores sundhedsplejerske, 8 mdr tjek men aftalen blev aflyst pga strejken, så nu håber vi at du kan hjælpe os....
Magnus er som sagt 8 mdr nu og som jeg skrev i et tidligere brev har han været syg men er kommet sig, nu er der en tand på vej :0( det hårdt, men sådan er det nu engang. Magnus har forsat ingen stor appetit men er en ellers glad og frisk dreng i fuldt udvikling. Vi er begyndt og lade være med og fokusere så meget på maden og giver ham det han har lyst til. For tiden er det øllebrød, boller, frugt og grønt der er et hit. Det skal blot være noget han kan sidde med selv, det elsker han.
Vores problem er nu at han afviser amning. Det hele startede med, at han afviste amning når han skulle puttes til middagslur så den fjernede jeg. Nu er turen kommet til den amning vi har kl 20. Han tager den til og starte med, men afviser den hurtigt. Jeg lader være med og presse ham og tilbyder den igen men uden held.
Vi har prøvet og lade være med og amme ham hvilket har resulteret i at han vågner op hver time og er ked af det. Vi har prøvet og give ham 50 ml vælling som han spiser glædeligt. kl 23 bliver han igen tilbudt 50 ml vælling samt bryst og her tømmer han hele brystet. Hvilket har resulteret i at han næsten sover igennem som han gjorde før han blev syg. Han bliver ammet igen omkring kl 4-5 stykker og her afviser han ikke.
Mit spørgsmål er om det er forkert og tilbyde ham vælling nu hvor han afviser brystet eller skal vi give ham noget andet. Hvis han ikke får vælling vågner han hver time og er sulten og ulykkelig.
Vores plan for dagen ser ud som den gjorde i vores tidligere brev.
Håber du kan hjælpe os.
Lena