Afviser amning

2. maj 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Afviser amning

Hej Helen

Ja så har vi brugt for din hjælp igen!! Vi skulle have haft besøg af vores sundhedsplejerske, 8 mdr tjek men aftalen blev aflyst pga strejken, så nu håber vi at du kan hjælpe os....

Magnus er som sagt 8 mdr nu og som jeg skrev i et tidligere brev har han været syg men er kommet sig, nu er der en tand på vej :0( det hårdt, men sådan er det nu engang. Magnus har forsat ingen stor appetit men er en ellers glad og frisk dreng i fuldt udvikling. Vi er begyndt og lade være med og fokusere så meget på maden og giver ham det han har lyst til. For tiden er det øllebrød, boller, frugt og grønt der er et hit. Det skal blot være noget han kan sidde med selv, det elsker han.

Vores problem er nu at han afviser amning. Det hele startede med, at han afviste amning når han skulle puttes til middagslur så den fjernede jeg. Nu er turen kommet til den amning ...

Annonce

... vi har kl 20. Han tager den til og starte med, men afviser den hurtigt. Jeg lader være med og presse ham og tilbyder den igen men uden held.

Vi har prøvet og lade være med og amme ham hvilket har resulteret i at han vågner op hver time og er ked af det. Vi har prøvet og give ham 50 ml vælling som han spiser glædeligt. kl 23 bliver han igen tilbudt 50 ml vælling samt bryst og her tømmer han hele brystet. Hvilket har resulteret i at han næsten sover igennem som han gjorde før han blev syg. Han bliver ammet igen omkring kl 4-5 stykker og her afviser han ikke.

Mit spørgsmål er om det er forkert og tilbyde ham vælling nu hvor han afviser brystet eller skal vi give ham noget andet. Hvis han ikke får vælling vågner han hver time og er sulten og ulykkelig.

Vores plan for dagen ser ud som den gjorde i vores tidligere brev.

Håber du kan hjælpe os.

Lena

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.