Brev:
Amme, bøvse og sove
30. april 2008
Alder:
1 mdr.
Amme, bøvse og sove
Hej Helen.
Min søn er født d. 16. marts, så er lidt over 6 uger. Han har fra starten været meget mad glad så han har allerede taget meget på.
Jeg har fra starten ladet ham ligge ved brystet så længe han havde lyst til og var ikke god til at tage ham op og bøvse i løbet af måltidet. Han havde meget ondt i maven i starten og har derfor været til zoneterapeut (som også er jordemoder) med ham 4 gange og synes det er blevet meget bedre. Hun sagde til mig at jeg skulle huske at tage ham op pg bøvse engang i mellem og især når han lå og vred sig som han nogen gange gør hos mig.
Mit problem er bl.a at jeg hader til tider ammesituationen for det gør mig så stresset og ked hver gang jeg skal have ham op og bøvse. Synes det ødelægger roen og hyggestunden og er bange for at det forvirrer ham.
Han kan simpelthen blive så tosset på mig nå rjeg tager ham op. Så han når tit ikke at bøvse før jeg skynder mig at lægge ham til igen. Ved heller ikke hvor længe man skal have prøve at få en bøvs frem. Synes bare det er en rigtig dum situation. Når han så endelig er faldet i søvn hos mog som desværre ikke sker så tit så skal han bøvse og vågner op... Det er bare så ærgeligt. Så er det svært for ham at falde i søvn igen. Ved ikke hvad jeg skal gøre??
Man hører altid at amning skal tage 10 min så sover barnet 2-3 timer og derefter mad i 10 min og så sove i 2-3 timer.. Hvornår bøvser de med deres børn? Det lyder så let...
Det er også svært for at finde ud af om min søn får for meget eller lidt mad. Nogen gange føler jeg at han kunne blive ved og ved og så vælger JEG ikke at lægge ham ned igen efter skulderen (bøvs). Han kan sagtens ligge hos mig i 45 min. Er det galt? Han er rimelig aktiv hele forløbet..
Når han har spist føler jeg at jeg skal gå længe rundt med ham på skulderen og vil have den bøvs eller gylp frem. Jeg er så bange for at han skal gylpe når han ligger ned så han får det galt i halsen. Det lyder nemlig tit sådan - som om han ikke kan få det ud eller gerne vil have noget op. Det er ikke rart.
Hvor længe skal jeg gå rundt med ham og vente på en bøvs? Det er så svært og får så sårlig samvittighed hvis jeg lægger ham i seng uden at der er kommet noget.
Håber at du kan hjælpe mig for jeg føler mig meget frustreret over situationen :-(