Brev:
Smerte i brysterne
25. april 2008
Alder:
1 mdr.
Smerte i brysterne
Kære netsundhedsplejerske,
Jeg har fået svamp i brysterne (tror jeg), og min læge har ordineret mig at smørre brystvorterne med Brentan 2%. Mine brystvorter gør meget ondt hele tiden, og selv brysterne smerter også. Jeg får jag af smerter og spændinger i brysterne, og vorterne er enormt ømme og smertefulde. Amningen er nogle gange problemfri, men for det meste gør det ondt, når jeg lægger min datter til.
Min læge har ikke kigget på mig, vi talte bare i telefonen. Jeg fortalte, at min datter ikke har hvide belægninger på tungen, men at jeg synes, hun er en lille smule rød og småprikket i numsen. Han sagde, at jeg selv skulle smørre mig med Brentan, og jeg spurgte, om hun ikke også skal behandles, og han sagde, at det ikke var nødvendigt, når hun ikke har symptomer..
Jeg synes ikke, det stemmer overens med, hvad jeg ellers kan læse mig frem til på nettet.. Hvad mener du?
Med venlig hilsen
Anne Mette