Brev:
Vil pludselig ammes om natten
23. april 2008
Alder:
6 mdr.
Vil pludselig ammes om natten
Hej Helen
Vi har en dejlig lille pige, Silke, som trives og vokser fint. Hun er blevet ammet fuldt de første 4 1/2 måned og jeg har derefter stille og roligt introduceret grød, frugtmos, grøntsagsmos osv. Dette er gået rigtig godt og hun spiser stort set alt vi tilbyder.
Silke har sovet igennem fra 2 månedersalderen fra ti tiden til næste morgen kl. 6-7. Det har jo været utrolig dejligt og hun har de sidste to måneder sovet fra 8 om aftenen til 6-7 om morgenen.
Men, de sidste 14 dage er hun begyndt at vågne mellem 2-4 om natten og har været sulten. Hun spiser ca. 10 min. og bliver lagt i seng igen og sover uden problemer. Det virker måske som et luksusproblem, men jeg er lidt ked af, at hun ikke sover igennem længere, når hun nu har kunnet gøre det i så lang tid. Jeg har prøvet at se på, hvor meget hun får i løbet af dagen og det ser nogenlunde således ud:
6.30-7.30: Vågner og får bryst
8.00-8.30: Får havregrød el. øllebrød + bryst
9.00-9-30: Bliver lagt til formiddagslur (sover 1-2 t.)
11.30: Får grøntsagtmos med æg el. kød i + bryst
13.30-14.00: Bryst
14.00-14.30: bliver lagt til eftermiddagslur (sover 1-2 t.)
17.00-17-30: Grøntsagsmos med æg el. kød i + bryst
19.30-20.00: Bryst og bliver derefter lagt i seng for natten
2.00- 4.00: vågner én gang og bliver ammet 10 min.
Til hvert måltid får hun vand af kop.
Jeg tænker lidt om jeg måske ikke længere har så meget mælk. Hun spiser ikke særlig længe mere max. 10 min.
Tror du sådan noget som risvælling kunne mætte mere om aftenen?
Håber du har nogle tanker omkring dette...
Med venlig hilsen
Tanja